W dobie coraz to większej popularyzacji sprzedaży internetowej na znaczeniu zaczyna w coraz to większym stopniu zyskiwać opakowanie sprzedawanego towaru. To często opakowanie ma być pierwszym impulsem, który ma w zbudzić w kliencie chęć zakupu produktu. W związku z tym w poniższej publikacji zastanowimy się po krotce nad rolą opakowania w branży e-commerce.
Czasy gdy opakowanie było postrzegane jedynie przez pryzmat funkcyjny i użytkowy są już dawno za nami. Dzisiaj pudełko to jedno z ważniejszych narzędzi sprzedażowych które ma niejako inicjować dialog z konsumentem. Nic więc dziwnego, że coraz to więcej firm przykłada znaczną wagę do tego, jak prezentuje się dane opakowanie.
Aby bowiem skutecznie sprzedać produkt trzeba zadbać już o to, aby jego opakowanie było atrakcyjne wizualnie i przyciągało wzrok użytkowników. Obecnie na rynku dostępnych jest bowiem bardzo wiele niezwykle podobnych do siebie towarów, które muszą walczyć o uwagę klienta. Gdy cena schodzi na dalszy plan to właśnie aspekt wizualny może decydować o tym, na który towar zdecyduje się klient.
Zastanówmy się zatem jakie są nieodzowne i najbardziej istotne elementy opakowania mające wpływ na jego postrzeganie przez klientów. Na to, jak marka komunikuje się z klientami. Na pewno trzeba tutaj wspomnieć o logo. Jest to element wizualny, który bez dwóch zdań powinien znaleźć się na każdym opakowaniu. Powinno się ono znaleźć w miejscu, które od razu pozwoli klientowi skojarzyć produkt z daną marką.
Istotna będzie również kolorystyka opakowania. Kolor jest bowiem odpowiedzialny za wywołanie u klienta konkretnych emocji. Produkty dla młodych odbiorców będą zazwyczaj w jasnych i żywych kolorach, podczas gdy te związane z nowoczesnymi technologiami najczęściej trafiają do niebieskich czy też szarych opakowań. Wszystko, aby w zbudzić w kliencie odpowiednie odczucia.
Opakowanie może zawierać też dodatkowe informacje w formie ikon, czy też znaczników certyfikatów. Mają one podkreślić jakość danego towaru, czy też zwrócić uwagę klienta na jakiś szczególny aspekt, czy też cechę znajdującego się w środku produktu.
Jak zatem widzicie opakowanie ma zatem bardzo istotne znaczenie w handlu, zwłaszcza teraz gdy na rynku panuje tak duża konkurencja.