Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak schudnąć na brzuchu. Odchudzanie wiąże się ze zmianą sposobu odżywiania. Dieta na płaski brzuch powinna być urozmaicona, najlepiej jeśli jest bogata w warzywa i błonnik. Na co jeszcze zwrócić uwagę pracując nad smukłą talią?

Data dodania: 2018-12-12

Wyświetleń: 472

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dieta na płaski brzuch

Jakie jedzenie wspiera uzyskanie płaskiego brzucha?

Podstawę jadłospisu powinny stanowić warzywa, najlepiej surowe lub gotowane na parze, chude mięso oraz produkty bogate w błonnik. Z owoców najlepiej wybierać te mniej słodkie, takie jak maliny, truskawki, i cytrusy. Warzywa oraz owoce zawierają pektyny i miękki błonnik, dobrym źródłem błonnika są też płatki i otręby. Błonnik jest bardzo ważny, bo pomaga oczyścić układ pokarmowy. Przy diecie bogatej w błonnik ważne jest też odpowiednie nawodnienie. Zbyt mała ilość płynów przy takiej diecie może być przyczyną wzdęć. Dietę redukcyjną warto wspomagać poprzez zażywanie tabletek na odchudzanie o sprawdzonym składzie. 


Odchudzanie z brzucha? Doceń nabiał
Jogurty, kefiry i maślanki doskonale przyspieszają metabolizm. Zawierają probiotyki i przywracają równowagę kwasowo-zasadową organizmu, ponadto mają dużo łatwo przyswajalnego wapnia i jodu, czyli składników mineralnych przyspieszających trawienie.

Osoby które nie wyobrażają sobie dnia bez czegoś słodkiego, najlepiej jeśli wybiorą zdrowsze odpowiedniki batoników. Doskonale sprawdzą się suszone owoce i orzechy (uwaga, są zdrowsze, mają błonnik, ale też sporo kalorii). Praktycznie bez ograniczeń można jeść np. arbuza bo 100 g to tylko 15 kcal.

Wrogowie płaskiego brzucha

Nawet przy mało restrykcyjnej diecie odchudzanie z brzucha wymaga pewnych wyrzeczeń. By dieta była skuteczna, warto ograniczyć ilość spożytej soli, która zatrzymuje wodę w organizmie. Ważna jest też rezygnacja z fast foodów. Takie dania ociekają tłuszczem, są wysokokaloryczne i niezdrowe. Z powodu wysokiej zawartości tłuszczu warto też odpuścić sobie dania smażone, które dodatkowo są częstą przyczyną wzdęć. Zaleca się też zmniejszenie ilości spożywanej kawy, która zawiera kofeinę. Kofeina pobudza wydzielanie kortyzolu, sprzyjającego odkładaniu się tłuszczyku w okolicy brzucha.
 

Warto też poćwiczyć

Aby mieć idealnie płaski brzuch, warto też popracować nad tkanką mięśniową. Z jednej strony warto przynajmniej dwa razy w tygodniu ćwiczyć mięśnie brzucha. Ale nawet najlepiej wyćwiczone mięśnie nie będą widoczne, jeśli pokrywać je będzie gruba warstwa tkanki tłuszczowej. Dlatego tak ważne jest by ćwiczenia połączyć z odpowiednią dietą. Odchudzanie z brzucha będzie dużo bardziej skuteczne jeśli uzupełnimy je też w typowe ćwiczenia spalające tłuszcz, czyli ćwiczenia aerobowe, które podkręcają metabolizm.

Licencja: Creative Commons