0
głosów
- +

Rekordowy Czarny Piątek

Autor:

Aktualizacja: 27.11.2018


Kategoria: Hyde Park / Społecznie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 99 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Piątek 23.11.2018 należał do wyjątkowych pod wieloma względami. Był to bowiem dzień, znany szerzej jako „Black Friday” - święto zakupów i wyprzedaży, wywodzące się z USA. Jak wyglądają statystki oraz co najchętniej kupowali konsumenci?


Czarny Piątek

Black Friday to coroczne święto, występujące w piątek po Dniu Dziękczynienia. Jest to dzień, w którym sklepy dla swoich klientów przygotowują wielkie obniżki cen. Czarny piątek w zamyśle ma rozpoczynać sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem i w takiej formie świętuje się go od początku XXI w. W Stanach Zjednoczonych, z tej okazji wiele sklepów otwartych jest całą dobę. W ten dzień, do sklepów wybiera się ok. 100 milionów Amerykanów. Zwyczaj zakorzenił się również w Polsce, i mniej więcej od 2015 roku, jest to oficjalny dzień rozpoczynający przedświąteczne promocje. W tym roku, wiele sklepów przedłużyło swoje promocje o cały weekend, tworząc „Black Week”. Jako że w Polsce, niedziela była handlowa, okazja do zdobycia rabatów trwała więc trzy dni.

Cyber Poniedziałek

W poniedziałek po Czarnym Piątku, od 2005 roku obchodzi się dodatkowo Cyber Monday – święto zakupów w Internecie. Zwykły sklep czy outlet internetowy w ten dzień również przygotowują ciekawe promocje. O ile w piątek obserwuje się największe zainteresowanie artykułami elektronicznymi, w poniedziałek konsumenci wybierają dużo więcej ubrań i obuwia. Pomysł na takie święto również narodził się w Stanach Zjednoczonych i dorównuje popularnością Czarnemu Piątkowi.

Rekordowe zakupy online

W tym roku zaobserwowano dużo większe zainteresowanie zakupami online niż w sklepach stacjonarnych. W dalszym ciągu kolejki były ogromne, jednak obyło się spokojnie, bez żadnych większych problemów. Głównym czynnikiem była pogoda, która zniechęcała do wyjścia z domu. Padł również zwyczajowy rekord, który w tym roku wyniósł w USA w sam piątek 23 miliardy dolarów – czyli dwa miliardy więcej niż w roku ubiegłym. Takie statystki wróżą również większy przychód w okresie przedświątecznym i według National Retail Federation – wzrośnie on o około 4,5 procent w porównaniu do ubiegłego roku.

Co kupujemy w Czarny Piątek?

Najczęstszymi rzeczami, które znajdowały się zarówno w koszykach wirtualnych jak i prawdziwych były sprzęty RTV, konsole do gier, smartfony, zegarki, tablety oraz... naczynia kuchenne. Co ciekawe, sprzedaż online w piątek była na dobrej drodze do uzyskania 6,4 miliardów dolarów, a w samo Święto Dziękczynienia – 3,5 miliarda dolarów. Daje to 28% wzrostu do ubiegłego roku.

 

Jeśli interesujesz się promocjami nie tylko w Czarny Piątek lub Cyber Poniedziałek - sprawdź outlet internetowy Pitbull. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij