W dzisiejszym artykule opowiem nie co o właśnie modzie panujące w sieci internetowej. Jeżeli planujesz zamówić sklep internetowy lub jesteś webdesignerem być może artykuł odsłoni Ci pewne koncepcje, które pomogą Ci zrealizować świetny projekt e-commerce.
Czystość i estetyka
Obecnie praktycznie wszystkie starsze sklepy internetowe, które działają w sieci zostały odnowione. Jeszcze do niedawna można było spotkać takie, pstrokatym tłem, lub niepotrzebnymi elementami graficznymi np.: przy nagłówkach. Obecnie sklepy internetowe posiadają jednolite tło najczęściej w kolorze białym, dalej w szarym i najrzadziej, w czarnym. Szata graficzna ogranicza się jedynie do deklaracji czcionki, jej wielkości, kolorów, oraz tła głównego. Mamy do czynienia z minimalizmem, którego już bardziej pogłębić nie można.
Prosty style ma kilka zalet, mianowicie sklep internetowy znacznie szybciej się ładuje, mamy więcej zasobów serwerowych do wgrywania innych elementów, np.: ciekawych zdjęć. Kolejną zaletą, chyba główną to lepsza widoczność produktów. Użytkownik nie jest dekoncentrowany otaczającą listę produktów szatą graficzną. Może się skupić lepiej na tym na czym zależy obu stronom – na produktach.
Stylowe obrazy na sklepie internetowym
Obecnie super jakość obrazów przy produktach nie wystarczy. Chcesz sprzedawać musisz się bardziej postarać. Pamiętaj, że produktu w sklepie internetowym klient nie może dotknąć. W każdym typie produktów mamy jedynie jeden zmysł do oceny jakości, przydatności asortymentu. Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest więc jak najmocniejsze kuszenie klienta. Stosowanie grafik prezentujących dany produkt w artystycznych ujęciach to bardzo dobry pomysł.
Druga rola obrazów to budowanie klimatu i charakteru sklepu internetowego. Obecnie to zdjęcia banerów tworzą szatę graficzną. Grafiki tego typu powinny zawierać produkty które sprzedajesz w codziennym użytku. Umiejętne operowanie obrazami pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż.
Prostota i obraz to dwa aspekty nowego designu, który całkowicie odmienił wygląd e-commerce na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Oglądając nowe sklepy internetowe można zauważyć, że ostała się tylko jedna i cecha - user experience w interfejsie.