Dynamika rozwoju rynku e-commerce jest naprawdę imponująca. Z roku na rok przybywa kupujących i wzrasta procent obywateli naszego kraju, którzy robią zakupy w sklepach internetowych regularnie. To zmusza sprzedawców to coraz to dokładniejszego dopasowywania się do klientów.

Data dodania: 2019-01-03

Wyświetleń: 895

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Najlepszą drogą na wyjście do klienta jest danie mu ogromnego wyboru i to właśnie ta cecha głównie popycha nas do robienia zakupów online. Duży wybór rodzi pewne utrudnienia. Jak spośród często tysięcy lub nawet setek tysięcy produktów znaleźć te które są stworzone dla nas. W świecie e-commerce istnieje nazwa dla tego zjawiska. Jest to personalizacja. Jej zadaniem jest przedstawienie nam tego czego właśnie oczekujemy.

 

Personalizacja oferty produktowej pozwala utworzyć dla każdego klienta ofertę produktową pasującą do jego oczekiwań pod względem jakości, ceny czy wyglądem. W oczach klienta nasz sklep internetowy staje się automatycznie sklepem internetowym. Konkurencja przestaje nam dorównywać, ponieważ klient zawsze wybierze sklep internetowy gdzie wchodząc ma przedstawione kilkadziesiąt produktów idealnie trafiających w jego gust niż sklep internetowy który przedstawia tysiąc rozrzuconych stylowo produktów, które dodatkowo trzeba w nieskończoność przeglądać. Personalizacja oferty produktowej będzie jednym z głównych trendów branych pod uwagę przy tworzeniu sklepów internetowych w 2019 roku.

 

Jest wiele metod które pomagają w spersonalizowaniu produktów w sklepie internetowych. Co raz bardziej popularnym rozwiązaniem, zarazem wykorzystywanym od lat jest filtrowanie produktów. Rozwiązanie to umożliwia filtrowanie produktów według różnych parametrów np.: ceny, koloru, rozmiaru itd. Im więcej filtrów udostępnimy użytkownikom tym bardziej będą mogli dostosować ofertę do swoich potrzeb.

 

Kolejnym ciekawym sposobem jest umieszczanie na stronie produktu modułu prezentującego produkty podobne. Dajemy tym sposobem klientom możliwość skorzystanie z alternatywnych rozwiązań. Przydatnymi modułami mogą być również te wyświetlające produkty, które zostały kupione przez użytkowników oglądający dany produkt. Stosowanie odpowiednio analizujących algorytmów pozwala zwiększyć konwersję w sklepie internetowym nawet o kilkadziesiąt procent.

 

Tam gdzie zaczyna się konto użytkownika tam można tworzyć prawdziwą personalizację. Na podstawie danych osobowych jak wiek, płeć oraz na podstawie wcześniej zamówionych produktów, zamówionych produktów przez innych użytkownikach pasujących pod względem cech możemy tworzyć oferty które celnie będą przetwarzały wizyty na udane transakcje.

 

Stosowanie personalizacji w sklepie internetowym nie wpływa jedynie na poprawę konwersji ale również na pozyskiwanie stałych klientów, którzy w szybki sposób znajdują w sklepie internetowym wszystko to czego potrzebują.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena