Atrakcyjna koncepcja promocji
Nietrudno się domyślić, że program lojalnościowy, tak jak każda forma promocji, wymaga stworzenia angażującej koncepcji. Przy czym punktem wyjścia powinna być analiza rynku i konkurencji. Dzięki szczegółowym badaniom odkryjesz aktualne trendy, a tym samym również oczekiwania swojej grupy docelowej.
Kreatywność to klucz do sukcesu. Zaskocz swoich klientów wartościowymi nagrodami i postaw przed nimi zadania, które dostarczą im rozrywki. W ten sposób podtrzymasz zaangażowanie i zwiększysz atrakcyjność marki, a Twój program lojalnościowy przyniesie wymierne korzyści.
Aplikacja lojalnościowa dla klientów B2B
W dobie cyfryzacji i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, większość działań promocyjnych ma miejsce w przestrzeni internetowej. Otwiera to szereg możliwości dla firm B2B, które mogą błyskawicznie informować o wszelkich promocjach, zachęcając klientów do skorzystania z oferowanych usług.
Podstawowym narzędziem towarzyszącym programom lojalnościowym jest nowoczesna aplikacja mobilna. Wszystko dlatego, że odpowiada na kluczowe potrzeby konsumentów – komfort, oszczędność czasu i dostęp do najnowszej technologii. Pojawia się pytanie – jak powinna wyglądać aplikacja dla klientów B2B?
Postaw na grywalizację
Zarówno w sektorze B2B, jak i B2C doskonale sprawdza się mechanizm grywalizacji – jeden z trendów programów lojalnościowych 2022 roku. Grywalizacja to szerokie pojęcie, które w tym przypadku odnosi się do wdrożenia systemu promocji przypominającego grę.
Przykładem grywalizacji w aplikacji lojalnościowej B2B są sukcesywnie pozyskiwane rabaty na kolejne usługi. Cały proces jest podzielony na etapy – za wydanie określonej sumy pieniędzy firma przechodzi na kolejny poziom, otrzymując coraz bardziej wartościowe nagrody. Dzięki temu klienci częściej korzystają z oferowanych usług.
Personalizuj treści reklamowe
Jak wiadomo, personalizacja pozwala konstruować treści reklamowe w taki sposób, aby były one dostosowane do klienta. Jest to szczególnie ważne w aplikacjach lojalnościowych B2B, w których rejestrowane są indywidualne postępy każdej firmy.
Wszelkie informacje reklamowe należy tworzyć na podstawie aktywności, jaką Twoi klienci przejawiają w aplikacji. Dzięki temu będą one bardziej skuteczne. Doskonałą formą przekazywania tego rodzaju komunikatów są powiadomienia Push lub sprawnie działające chatboty.
Skuteczny mechanizm cash-back
Tworząc program lojalnościowy B2B, warto pomyśleć o wdrożeniu mechanizmu cash-back, proponując klientom częściowy zwrot pieniędzy za zakupione usługi. Badania pokazują, że taki model promocji prowadzi do zaskakującego wzrostu sprzedaży.
Warto wykorzystać ten mechanizm w oryginalny sposób, tworząc promocję, która wyróżnia się na tle konkurencji. Do realizacji tego celu przyda się dedykowana platforma typu Pay-Back.
Podsumowanie
Jak stworzyć program lojalnościowy? Pierwszy krok to analiza rynku i konkurencji, która pozwoli Ci skonstruować atrakcyjną koncepcję akcji promocyjnej. Kluczem do sukcesu jest nowoczesna aplikacja lojalnościowa wykorzystująca mechanizm grywalizacji. Nie należy zapominać również o umiejętnej personalizacji treści i popularnym systemie cash-back.
Jeśli interesują Cię konkretne przykłady programów lojalnościowych B2B, zajrzyj tutaj: https://www.karlsbad.pl. Karlsbad to profesjonalna agencja marketingowa, która współpracuje z największymi markami działającymi w Polsce. Organizuje akcje promocyjne na szeroką skalę, zapewniając wsparcie digitalowe, logistyczne i prawno-księgowe. Jeśli chcesz skonsultować swój pomysł na program lojalnościowy, skontaktuj się z agencją – oferują bezpłatne konsultacje. Powodzenia!