Ponad 60% firm B2B planuje wdrożyć atrakcyjny program lojalnościowy. Trudno się dziwić – za sprawą tej formy promocji liczba zamówień wzrasta nawet o kilkaset procent. W końcu to przede wszystkim lojalni klienci odpowiadają za sukces każdej firmy. Jak stworzyć program lojalnościowy w sektorze B2B, aby przynosił oczekiwane efekty? Zapraszamy do lektury.

Data dodania: 2022-08-30

Wyświetleń: 87

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak stworzyć program lojalnościowy B2B?

Atrakcyjna koncepcja promocji

Nietrudno się domyślić, że program lojalnościowy, tak jak każda forma promocji, wymaga stworzenia angażującej koncepcji. Przy czym punktem wyjścia powinna być analiza rynku i konkurencji. Dzięki szczegółowym badaniom odkryjesz aktualne trendy, a tym samym również oczekiwania swojej grupy docelowej.

Kreatywność to klucz do sukcesu. Zaskocz swoich klientów wartościowymi nagrodami i postaw przed nimi zadania, które dostarczą im rozrywki. W ten sposób podtrzymasz zaangażowanie i zwiększysz atrakcyjność marki, a Twój program lojalnościowy przyniesie wymierne korzyści.

Aplikacja lojalnościowa dla klientów B2B

W dobie cyfryzacji i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce, większość działań promocyjnych ma miejsce w przestrzeni internetowej. Otwiera to szereg możliwości dla firm B2B, które mogą błyskawicznie informować o wszelkich promocjach, zachęcając klientów do skorzystania z oferowanych usług.

Podstawowym narzędziem towarzyszącym programom lojalnościowym jest nowoczesna aplikacja mobilna. Wszystko dlatego, że odpowiada na kluczowe potrzeby konsumentów – komfort, oszczędność czasu i dostęp do najnowszej technologii. Pojawia się pytanie – jak powinna wyglądać aplikacja dla klientów B2B?

Postaw na grywalizację

Zarówno w sektorze B2B, jak i B2C doskonale sprawdza się mechanizm grywalizacji – jeden z trendów programów lojalnościowych 2022 roku. Grywalizacja to szerokie pojęcie, które w tym przypadku odnosi się do wdrożenia systemu promocji przypominającego grę.

Przykładem grywalizacji w aplikacji lojalnościowej B2B są sukcesywnie pozyskiwane rabaty na kolejne usługi. Cały proces jest podzielony na etapy – za wydanie określonej sumy pieniędzy firma przechodzi na kolejny poziom, otrzymując coraz bardziej wartościowe nagrody. Dzięki temu klienci częściej korzystają z oferowanych usług.

Personalizuj treści reklamowe

Jak wiadomo, personalizacja pozwala konstruować treści reklamowe w taki sposób, aby były one dostosowane do klienta. Jest to szczególnie ważne w aplikacjach lojalnościowych B2B, w których rejestrowane są indywidualne postępy każdej firmy.

Wszelkie informacje reklamowe należy tworzyć na podstawie aktywności, jaką Twoi klienci przejawiają w aplikacji. Dzięki temu będą one bardziej skuteczne. Doskonałą formą przekazywania tego rodzaju komunikatów są powiadomienia Push lub sprawnie działające chatboty.

Skuteczny mechanizm cash-back

Tworząc program lojalnościowy B2B, warto pomyśleć o wdrożeniu mechanizmu cash-back, proponując klientom częściowy zwrot pieniędzy za zakupione usługi. Badania pokazują, że taki model promocji prowadzi do zaskakującego wzrostu sprzedaży.

Warto wykorzystać ten mechanizm w oryginalny sposób, tworząc promocję, która wyróżnia się na tle konkurencji. Do realizacji tego celu przyda się dedykowana platforma typu Pay-Back.

Podsumowanie

Jak stworzyć program lojalnościowy? Pierwszy krok to analiza rynku i konkurencji, która pozwoli Ci skonstruować atrakcyjną koncepcję akcji promocyjnej. Kluczem do sukcesu jest nowoczesna aplikacja lojalnościowa wykorzystująca mechanizm grywalizacji. Nie należy zapominać również o umiejętnej personalizacji treści i popularnym systemie cash-back.

Jeśli interesują Cię konkretne przykłady programów lojalnościowych B2B, zajrzyj tutaj: https://www.karlsbad.pl. Karlsbad to profesjonalna agencja marketingowa, która współpracuje z największymi markami działającymi w Polsce. Organizuje akcje promocyjne na szeroką skalę, zapewniając wsparcie digitalowe, logistyczne i prawno-księgowe. Jeśli chcesz skonsultować swój pomysł na program lojalnościowy, skontaktuj się z agencją – oferują bezpłatne konsultacje. Powodzenia!

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena