Prowadzenie sprzedaży w dropshippingu może okazać się dużym ułatwieniem dla właściciela sklepu internetowego. Powierzając procesy logistyczne profesjonalistom, oszczędza przecież czas i pieniądze, które może przeznaczyć na rozwój biznesu. Niestety każdy kij ma dwa końce, toteż model ten wiąże się także z pewnymi zagrożeniami. Wybór niewłaściwej hurtowni do współpracy może negatywnie odbić się na Twoich relacjach z klientami. 

Data dodania: 2022-07-11

Wyświetleń: 600

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Wybór hurtowni w dropshippingu – na co zwracać uwagę?

Wybór odpowiedniej hurtowni w dropshippingu to podstawa sukcesu w e-commerce

Dropshipping jest modelem logistycznym, w którym odpowiedzialność za magazynowanie, pakowanie i wysyłkę towaru przenoszone jest ze sprzedawcy na hurtownię. Takie rozwiązanie pozwala właścicielowi sklepu wyeliminować zarówno zbędne koszty, jak i ryzyko inwestycyjne. Za zamawiane produkty płaci się bowiem dopiero wtedy, gdy znajdzie się na nie kupca.

Choć taki system może wydawać się idealny, nie jest jednak pozbawiony wad. Przekazując procesy logistyczne hurtowni, sprzedawca traci wpływ na ich jakość. Nie może decydować na przykład o sposobie pakowania zamówień, personalizacji paczek czy tempie realizacji dostaw. We wszystkich tych kwestiach musi zaufać dostawcy, którego wybrał do współpracy. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że poziom usług świadczonych przez hurtownię będzie miał bezpośredni wpływ na satysfakcję Twoich klientów.

Dropshipping – hurtownie. O czym pamiętać podczas ich wyboru?

Szukając idealnych hurtowni dla swojego sklepu w dropshippingu, staraj się myśleć przyszłościowo. Zwracaj uwagę na rozwiązania pozwalające realizować duże ilości zamówień i usprawnić proces wprowadzania danych produktowych na stronę. Pamiętaj przede wszystkim o następujących elementach:

Opisy i zdjęcia produktów

Jeśli otworzysz swój sklep internetowy na odpowiedniej platformie e-commerce (np. Sky-Shop), proces jego integracji z hurtowniami dropshippingowymi przebiegnie błyskawicznie. Wybierzesz interesujące Cię oferty i zweryfikujesz warunki współpracy, po czym wszystkie dane produktowe zostaną automatycznie pobrane na Twoją stronę. Zaoszczędzisz dzięki temu mnóstwo czasu i zyskasz gwarancję, że stany magazynowe i ceny są na bieżąco aktualizowane.

Automatyczna integracja to znakomite rozwiązanie pod warunkiem, że wybrana przez Ciebie hurtownia zadbała o wysokiej jakości opisy i zdjęcia produktów. Zwróć więc uwagę na wyczerpujące i poprawne językowo treści, a także na grafiki o odpowiedniej rozdzielczości. Zadbaj też o szczegółowe parametry techniczne oraz intuicyjne drzewo kategorii.

Panel do składania zamówień

W miarę jak liczba sprzedawanych przez Ciebie produktów będzie rosła, kontakt z klientami stanie się mocno utrudniony. Z tego względu warto nawiązać współpracę z hurtownią udostępniającą kontrahentom intuicyjny panel do składania zamówień. Wprowadzając do niego odpowiednie dane, zautomatyzujesz cały proces, zminimalizujesz ryzyko popełnienia błędu i ułatwisz sobie komunikację.

Obsługa zwrotów

Jedynie nieliczne hurtownie dropshippingowe biorą na siebie odpowiedzialność za obsługę zwrotów. Zazwyczaj odsyłane przez klientów produkty musisz przechowywać na własną rękę aż do czasu, gdy znajdziesz na nie następnego kupca. Zdecydowanie wygodniejszym rozwiązaniem byłaby dla Ciebie współpraca z dostawcą, który przyjmuje zwroty. Może to robić na jeden z dwóch sposobów:

  • Przechowywać zwrócony towar w hurtowni, oczekując na kolejne zamówienie.
  • Skorygować fakturę, a środki za zwrócony towar przyznać Ci na kolejne zakupy.

System do obsługi reklamacji

Choć hurtownie dropshippingowe zajmują się zazwyczaj obsługą reklamacji, wcale nie musi to być regułą. Przed nawiązaniem współpracy lepiej więc sprawdzić, czy dostawca przyjmie odsyłane przez klientów produkty. Prowadząc sprzedaż na szeroką skalę, możesz dużo zyskać na profesjonalnym systemie do obsługi reklamacji. To sposób na usprawnienie całej procedury i dodatkową oszczędność czasu.

Dostępność kredytów kupieckich

Kredyt kupiecki to nic innego jak możliwość wydłużenia terminu zapłaty za produkty bądź usługi. Jeżeli hurtownia Ci go udzieli, będzie wysyłała zamówienia do Twoich klientów natychmiast po ich otrzymaniu. W przeciwnym razie konieczne okaże się ich uprzednie opłacanie. Jak więc widzisz, dzięki takiemu rozwiązaniu możesz nie tylko odroczyć termin zapłaty, ale także skrócić czas dostawy.

Zwróć jednak uwagę na to, że kredyt kupiecki nie jest raczej udzielany na początku współpracy z hurtownią dropshippingową. To udogodnienie przynależące sprzedawcom, którzy przez dłuższy okres terminowo regulują swoje należności.

Progi rabatowe

Przed podpisaniem umowy z hurtownią dropshippingową warto zorientować się, czy funkcjonują w niej progi rabatowe. To wartości graniczne, których przekroczenie w danym okresie skutkuje obniżeniem cen towarów. Jeśli więc uda Ci się osiągnąć odpowiednio wysokie obroty, dostawca może udzielić Ci dodatkowych zniżek dla kontrahentów realizujących dużą liczbę zamówień.

Formy dostawy

Choć z Twojej perspektywy może się to wydawać mało istotnym detalem, dla Twoich klientów będzie jednym z kluczowych wyznaczników jakości e-commerce’u. Przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią dropshippingową upewnij się więc, że oferuje ona chętnie wybierane przez konsumentów metody dostaw. W przeciwnym razie kupujący mogą zrezygnować z transakcji. Do najbardziej cenionych dostawców na rynku należą ci, którzy umożliwiają nadawanie przesyłek w systemie Allegro Smart.

Dropshipping – hurtownie. Podsumowanie

Wybór właściwej hurtowni dropshippingowej zdecyduje nie tylko o ponoszonych przez Ciebie kosztach i jakości komunikacji, ale ostatecznie także o satysfakcji Twoich klientów. Nie pozostawiaj więc niczego przypadkowi i przeprowadź szczegółową selekcję dostawców, zanim rozpoczniesz sprzedaż! Więcej informacji na temat wyboru hurtowni znajdziesz pod adresem:  https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena