Jest to częste pytanie zadawane na forach dyskusyjnych, bardzo popularna fraza w wyszukiwarce Google. Co raz więcej osób szuka odpowiedzi na pytanie "jak założyć własny sklep internetowy". Stwierdziłem, że warto na ten temat napisać artykuł, który przybliży zagadnienie sklepów internetowych i proces ich zakładania

Data dodania: 2017-07-13

Wyświetleń: 1088

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak założyć sklep internetowy

Zakładanie sklepu internetowego to nie tylko tworzenie samego oprogramowania ale i wiele innych czynności, które musimy wykonać na drodze tego biznesu. Jest to proces średnio trudny i na pewno wokół nas znajdują się ludzie z biznesami wymagającymi więcej poświęcenia.  
 
Analiza rynku 

Analiza rynku
Cały proces należałoby zacząć od analizy rynku oczywiście tego internetowego. Analiza rynku pozwala nam oszacować nasze szanse na odniesienie sukcesu w sieci internetowej oraz budżet potrzebny na promocję. Dzięki analizie rynkowej możemy zaprojektować grupę odbiorców tak by efekty sprzedaży pojawiły się jak najszybciej. Analiza rynku sklepów internetowych pozwala nam wycofać się z przedsięwzięcia zanim poniesiemy straty. 
Analiza rynku polega głównie na sprawdzeniu konkurencji w branży w której planujemy wystartować oraz jej siły oraz ilość. 
 
Magazyn 

Tworzenie miesjca na produkty - magazyn
W przypadku sklepów internetowych jest o wiele prościej niż w tych stacjonarnych. Za magazyn w którym będziemy mogli gromadzić towar może nam posłużyć dowolna przestrzeń, w której można przechowywać sprzedawany towar. Magazyn nie musi być z połyskiem z wyniosłą witryną sklepową. Może to być nawet strych Twojego domu zaadaptowany tak by spełniał normy przechowywania określonych produktów, które będziesz sprzedawał. Magazyn to jeden z czynników, który sprawia że prowadzenie sklepu internetowego jest tańsze od tego stacjonarnego. 
 
Budowa sklepu internetowego 

Tworzenie sklepu internetowego
Gdy już mamy wykonaną analizę rynku, przygotowane miejsce na przechowywanie produktów przychodzi czas na pozyskanie narzędzia dzięki któremu będziemy mogli sprzedawać w sieci internetowej. Chodzi oczywiście o sklep internetowy. Naszym zadaniem jest znaleźć rzetelnego wykonawcę sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę. Najlepszym wyznacznikiem rzetelności oraz doświadczenia firmy jest zdecydowanie jej portfolio.  Zbieramy więc firmy której prace nam się podobają, to daje pewność, że sklep internetowy będzie spełniał nasze oczekiwania. Następnie do wybranych firm wysyłamy zapytanie z prośbą o ofertę cenową. Wybór tej najkorzystniejszej jest już prosty. 
Nie będę się rozpisywał jak powinien wyglądać Twój nowy sklep internetowy, ponieważ agencje interaktywne wykonujące zamówienie dla Ciebie na pewno to wiedzą, mają odpowiednie kompetencje. Jeżeli wybrałeś firmę na podstawie jej doświadczenia i dotychczasowej pracy tym zagadnieniem nie musisz się martwić.  
W czasie gdy sklep internetowy jest już programowany możesz zająć się gromadzeniem asortymentu, aby wszystko było gotowe gdy programiści skończą realizację. 
 
Promocja sklepu internetowego 

promocja sklepu internetowego
Ostatnim etapem jest promocja sklepu internetowego w sieci internetowej. Według mnie są dwie metody warte uwagi. Jest to pozycjonowanie sklepu online w wyszukiwarce Google, oraz promocja sklepu internetowego w serwisie społecznościowym Facebook. Pierwsza metoda da efekty znacznie później, ale przyniesie nam bardzo dużo korzyści. Reklama na Facebook jest stosunkowo tania i przynosi efekty niemal od razu. Metody te warto oczywiście łączyć. 
 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena