Czytanie etykiet produktów to czynność, którą coraz więcej osób praktykuje podczas codziennych zakupów. 

Data dodania: 2018-06-19

Wyświetleń: 791

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Szkodliwe związki w pożywieniu - na co zwracać uwagę podczas zakupów?

W gąszczu produktów bardzo łatwo zgubić czujność i kierować się wygodą lub reklamą. Jednak złe wybory mogą nas kosztować różnego rodzaju rodzaju dolegliwościami zdrowotnymi czy nawet trwałym uszczerbku na zdrowiu. Jak wybierać świadomie? Oto kilka wskazówek. 


Czarna lista konserwantów 
Zwróć uwagę na sztuczne konserwanty w jedzeniu o numeracji E 220–E 228 - to siarczyny, które podrażniają przewód pokarmowy. Mogą prowadzić do refluksu albo innych problemów trawiennych. Są szczególnie niebezpieczne dla małych dzieci i ich jeszcze słabo rozwiniętego układu pokarmowego. Drugim składnikiem, którego powinniśmy unikać, jest glutaminian sodu. Zazwyczaj na etykiecie można znaleźć go pod numerem E621. W śladowych ilościach nie jest szkodliwy, ale jeśli lubimy zakończyć wieczór przekąskami zawierającymi właśnie ten składnik, to może nas to po pewnym czasie stosowania takiej "diety" może to nas doprowadzić do bólu głowy, pokrzywki czy problemów z koncentracją. 


Uwaga na produkty light
Szkodliwe związki w produktach spożywczych to także aspartam i sacharyna. Można znaleźć je w produktach light, gdzie zastępuje cukier. Są one jednak uznawane za rakotwórcze substancje. W roli słodzika o wiele lepiej sprawdzą się naturalne produkty: stewia, ksylitol czy syrop z agawy. 


Wybierz ekologię
Niektórzy tłumaczą swoje niewłaściwe wybory żywieniowe brakiem funduszy i wysokimi cenami produktów ekologicznych. Rzeczywiście, w sklepach stacjonarnych produkty ekologiczne są zwykle nieco droższe od tradycyjnych produktów z wielkich koncernów spożywczych. Warto jednak wiedzieć, że produkty ekologiczne dostępne w sklepach online, mają ceny przystępne, a wybór - znacznie większy niż w marketach czy małych, ekologicznych sklepikach. Zdrowe żywienie nie musi więc zrujnować budżetu, a przede wszystkim - zdecydowanie zmniejszy ryzyko wystąpienia wielu chorób, których leczenie jest bardzo kosztowne, nie wspominając o innych konsekwencjach walki z chorobą.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena