Określenie docelowego klienta
Warto zacząć działania promocyjne od zastanowienia się, jakiej grupie klientów dedykowana będzie działalność firmy. Od tego zależy strategia reklamowa przedsiębiorstwa. Młodzi klienci chętniej odbierają reklamę internetową, starsi natomiast wolą tradycyjne metody promocji.
Reklama Google ADWords
Podstawą właściwego wypromowania firmy jest jej skuteczne wyszukiwanie w Internecie. Pomocą w tej kwestii służy reklama Google AdWords. Jest to sprawny system reklamowy firmy Google, wyświetlający reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google oraz reklamy graficzne w sieci reklamowej. Taka kampania reklamowa firmy pozwala na uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach na rynku lokalnym.
Profesjonalna strona internetowa
Oczywiście, aby wyszukiwanie było skuteczne, warto zainwestować w nową, responsywną stronę internetową. Jest to strona czytelna nie tylko na ekranie komputera, ale także na wszelkich urządzeniach mobilnych. Zakładaniem takich profesjonalnych witryn zajmują się specjaliści – na przykład webstart – strony internetowe. Ważne jest też, żeby strona firmy była zoptymalizowana na lokalne SEO. Dzięki temu zajmie wysoką pozycję podczas wyszukiwania w Trójmieście. Należy też pamiętać o atrakcyjnej grafice i merytorycznej stronie serwisu www.
Firma a social media
Obecnie bardzo łatwo dotrzeć do klienta poprzez aktywność firmy na portalach społecznościowych nie tylko poprzez tradycyjną reklamę, ale także udzielanie rad, obecność na forach tematycznych, odpowiedzi na pytania, prowadzenie blogów firmowych. Twitter, Facebook czy YouTube to nowe sprawne narzędzia marketingowe o bardzo silnym oddziaływaniu na klienta. Oczywiście oprócz tego warto zadbać także o reklamę w regionalnych portalach i serwisach ogłoszeniowych oraz trójmiejskich bazach firm.
Warto pamiętać, by przy promowaniu swojej firmy w Trójmieście zainwestować w profesjonalną stronę internetową, reklamę w Google AdWords oraz promocję swojego przedsiębiorstwa w social mediach.