Chatboty ułatwiają prowadzenie stron na Facebooku gdy spadają zasięgi, rosną wydatki, a my po raz kolejny odpowiadamy na te same pytania. W świecie, który nie lubi czekać, chatbot na Messengerze staje się obecnie najlepszym rozwiązaniem, zarówno dla fanów, jak i samej marki.

Data dodania: 2018-04-17

Wyświetleń: 940

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 zalet wdrożenia chatbota w twojej firmie

Komunikacja z klientami w mediach społecznościowych stała się jednym z obowiązków prowadzenia biznesu. Chatboty, dzięki wykorzystaniu elementów sztucznej inteligencji, umożliwiają czatowanie fanów z markami, bez bezpośredniego udziału moderatora po drugiej stronie. Gdy w 2016 roku Mark Zuckerberg wprowadził je do Messengera, chyba nikt nie spodziewał się jak bardzo zmienią sposób komunikacji – angażując społeczność, tnąc koszty i zapewniając spersonalizowane treści. Poniżej przedstawiamy 5 zalet, które sprawiają, że chatbot na Messengerze to obecnie najlepsze rozwiązanie do wprowadzenia w biznesie.

Dostępność

Nowe technologie zmieniły sposób, w jaki klienci komunikują się z firmami. Dzwonienie na wciąż zajętą infolinię czy maile z odpowiedzią po dwóch dniach roboczych przestały wystarczać w świecie, który oczekuje natychmiastowych rozwiązań. Co więcej, według badań, ponad połowa z nas domaga się dostępności firmy przez 24/7. Chatboty stają się w tym przypadku niezastąpionym rozwiązaniem. Po wpisaniu w platformie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, bot automatycznie odpowie na nie klientom w najpopularniejszym komunikatorze i to w kilka sekund, bez względu na porę.

Oszczędności

Chatbot na Messengerze to też duże oszczędności – zarówno czasu (pracowników i klientów), jak i pieniędzy. Możemy umieścić w nim funkcje, za które do tej pory odpowiadało kilka różnych rozwiązań. Przy zastosowaniu dodatkowych modułów, klienci mogą przeglądać koszyk czy nawet dokonywać zakupów prosto w Messengerze. Czat z botem może służyć jako miejsce konkursów, quizów i spersonalizowanych rabatów. Fani oszczędzają swój czas, mając dostęp do nich w komunikatorze, a marki w bardzo dużym stopniu ograniczają koszty – nie muszą zatrudniać dodatkowych osób, projektować i budować od zera zewnętrznych stron czy aplikacji, a później walczyć o zainteresowanie nimi odbiorców.


 

Zaangażowanie fanów

Prowadzenie strony na Facebooku staje się coraz trudniejsze – spadają zasięgi, a jakiekolwiek dotarcie do fanów możliwe jest dzięki płatnym reklamom. Messenger to miejsce, w którym zasady te nie obowiązują. Wysyłka pushletterów, pozyskiwanie leadów, personalizowane wiadomości czy promocja przez zakładkę “odkryj” to tylko część z możliwości zainteresowania swoją marką odbiorców. Platforma, na której odbywają się rozmowy, to też okazja do luźniejszego podejścia w obsłudze klientów. Czat z botem przypomina czat ze znajomym. Gify, naklejki, żarty, to wszystko sprawia, że fani marki mogą ją po prostu polubić.

Źródło informacji

Stworzenie chatbota to pierwszy krok. Aby w 100% wykorzystać potencjał tego narzędzia, niezwykle istotne jest późniejsze analizowanie jego działania. Chociaż chatboty prowadzą rozmowy samodzielnie, moderatorzy mają do nich ciągły dostęp. Dzięki temu, firma dostaje niepowtarzalne źródło informacji o swoich klientach – jakiego używają języka, czego i kiedy szukają, co im się podoba, w dużo bardziej prywatnej formie komunikacji, niż publiczny fanpage. Czat z botem to kopalnia informacji do optymalizacji narzędzia, ale też wprowadzania rzeczywistych usprawnień w biznesie.

Skuteczność

Co bardzo istotne – chatboty to po prostu niezwykle skuteczne narzędzie. I mówią o tym liczby – open rate pushletterów na poziomie nawet 98%, 89% wskaźnik retencji (powrotu) subskrybentów i 31% konwersji na cel. To wyniki prawie niewykonalne w przypadku innych rozwiązań. Dodając do tego kilkusekundowy czas reakcji, pozytywne skojarzenia wśród użytkowników i możliwość tworzenia rozwiązań szytych na miarę dla konkretnej firmy i produktu, chatbot na Messengerze staje się przełomem w komunikacji na linii klient-firma.  


 

Czat z botem to nie wizja odległej przyszłości. To rozwiązanie dostępne już teraz i dużo prostsze, niż może się wydawać. Oddanie w ręce klientów wirtualnego asystenta to pierwszy krok do optymalizacji działania i rozwoju biznesu. Customer service, marketing i sprzedaż, wszystko w jednym miejscu, w którym na co dzień przebywają nasi klienci. Ciągły rozwój technologii sprawia, że chatboty mogą pełnić coraz to nowe funkcje i jedno jest pewne – to właśnie one stanowią przyszłość komunikacji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena