E-sklepy stały się poważną konkurencją dla tradycyjnych punktów handlowych. Sklep internetowy to niewątpliwie atrakcyjne i komfortowe rozwiązanie dla wielu klientów. Cenią oni przede wszystkim bogaty asortyment, ceny niższe niż w sklepach stacjonarnych oraz oszczędność czasu, dzięki zakupom bez wychodzenia z domu. Dla właściciela takiego biznesu, prowadzenie sprzedaży przez Internet również wiąże się z kilkoma korzyściami. Dzięki temu, że e-sklepy są czynne przez 24/h i pozwalają na dokonywanie zakupów nawet w środku nocy lub w święta, z ich oferty może korzystać o wiele większa ilość klientów, niż z ofert sklepów stacjonarnych. Sklep internetowy w odróżnieniu od tradycyjnego nie ogranicza się też tylko do działania na rynku lokalnym – zakupów mogą tu bowiem dokonywać klienci z każdego miejsca na świecie. Kupowanie bez ograniczeń jest wygodne dla konsumenta, a dla firmy stanowi wyższą jakość oferowanych usług.
Stale rosnąca popularność sprzedaży internetowej skłania wiele firm, do przeniesienia swojej działalności do sieci. Jednak uruchomienie sklepu internetowego nie zawsze musi wiązać się z sukcesem. Konkurencja jest ogromna, a klienci coraz bardziej wymagający, dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na kilka czynników, które skłonią klientów do dokonania zakupu właśnie w Twoim sklepie:
Atrakcyjna szata graficzna i przejrzysta prezentacja towarów
Pierwsze wrażenie jest kluczowe, a jeśli wygląd sklepu nie spełni oczekiwań klienta, mało prawdopodobne jest to, że zostanie on na stronie dłużej i dokona zakupu. Warto zadbać o to, aby sklep przyciągał niebanalną ale jednocześnie przejrzystą, nieprzeładowaną detalami szatą graficzną. Należy wykonać odpowiednie i profesjonalne zdjęcia produktów. Klient powinien dokładnie widzieć do kupuje, dlatego obowiązkowe są nienagannej jakości zdjęcia, które przedstawiają produkty w całej okazałości i w różnych ujęciach.
Intuicyjność i funkcjonalność na każdym etapie procesu zakupowego
Klient bardzo ceni swój czas, a jeśli będzie musiał długo poszukiwać w sklepie interesującego go produktu, po prostu zrezygnuje i dokona zakupu u konkurencji. Należy zatem maksymalnie ułatwić klientowi odnalezienie danej rzeczy, ale także warto odpowiednio wyeksponować produkty pokrewne. Coraz więcej klientów dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety, dlatego responsywna strona jest obowiązkowa aby zapewnić im komfort przeglądania oferty sklepu. Cały proces dokonywania zamówienia, od znalezienia produktu do finalizacji transakcji powinien być przejrzysty, a klient powinien mieć możliwość łatwego śledzenia poszczególnych etapów zamówienia i szybki dostęp do swojego koszyka zakupowego.
Skuteczne pozycjonowanie
Choćby sklep był najatrakcyjniejszy ze wszystkich pod względem wizualnym, a ceny produktów były najniższe z możliwych, bez odpowiedniego pozycjonowania klient może do niego nigdy nie trafić. Dlatego tak ważne są przyjazne url-e, które są krótkie, ale zawierają pełne nazwy produktów oraz nazwę producenta bądź marki. To z pewnością ułatwi wyszukiwarkom zidentyfikowanie strony sklepu. Nie należy także lekceważyć kwestii opisów produktów. Zamiast kopiować je ze strony producenta, lepiej stworzyć własne, unikalne treści. Dobrze skonstruowany opis nie tylko sprzeda, ale również wpłynie na pozycjonowanie sklepu. Tworząc opisy należy wczuć się w klienta i zawrzeć w tekście wyrażenia kluczowe, po których klient wyszukuje produkty.
Warto również mieć na uwadze, że budowanie sklepu internetowego z pewnością będzie łatwiejsze, jeśli powierzymy je profesjonalistom.