Ogromne znaczenie ma zintegrowanie wszystkich działań prowadzonych za pośrednictwem różnych platform.
Jak działa marketing automation?
Wykorzystanie takiego rozwiązania pozwala na identyfikowanie użytkowników oraz monitorowanie ich zachowania przy wykorzystaniu plików cookies. Gromadzenie takich danych umożliwia przede wszystkim na spersonalizowaną komunikację. Klientów można dzielić na grupy, na przykład według zainteresowań i następnie wysyłać im odpowiednie wiadomości dopasowane do ich oczekiwań, poziomu wiedzy, czy preferencji zakupowych.
Skuteczny marketing
Zastosowanie marketing automation pozwala przede wszystkim na zwiększenie skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Prostym przykładem jest modyfikowanie treści znajdujących się na stronie sklepu internetowego w zależności od historii zakupowej klienta, który ją odwiedza. Zamiast losowych ofert klient może zobaczyć produkty podobne do tych, które ostatnio kupił. Innym przykładem jest spersonalizowany e-mail marketing, umożliwiający przygotowywanie odmiennych wiadomości dla różnych grup klientów zamiast zalewania wszystkich takimi samymi komunikatami.
Scoring
Scoring polega na ocenie różnych działań, które są podejmowane przez potencjalnych i aktualnych klientów. Może to być na przykład zapoznanie się z cennikami, polubienie profilu na Facebooku lub dokonanie zakupu. Dzięki temu system może automatycznie mierzyć zaangażowanie użytkowników. Pozwala to przygotować strategię marketingową nakierowaną np. specjalnie na lojalnych klientów lub na osoby, które po raz pierwszy zetknęły się z daną marką.
Marketing automation - dlaczego warto?
Odpowiedź na to pytanie powinna być oczywista - zautomatyzowanie niektórych procesów pozwala na ogromną oszczędność czasu, jednocześnie pozwalając na zwiększenie skuteczności. Wykorzystanie systemów do automatyzacji marketingu umożliwia bieżące monitorowanie skuteczności przeprowadzanych działań. Takie informacje dają szansę na szybką ocenę, które działania przynoszą najlepsze rezultaty i skupienie się na tych metodach. Przekłada się to również na optymalizację kosztów.
Automatyzacja marketingu przynosi efekty w postaci zwiększenia liczby klientów, jednocześnie optymalizuje działanie firmy, ponieważ pozwala na lepszą współpracę między działem marketingu i sprzedaży.