W momencie, gdy chcemy wybrać odpowiedni system automatyzacji marketingu do firmy stajemy tak naprawdę przed trudnym zadaniem i możemy mieć problem ze znalezieniem skutecznego rozwiązania, które odpowie na wszystkie nasze potrzeby. Z drugiej strony trzeba szukać rozwiązania, które będzie dla nas opłacalne.

Data dodania: 2016-02-10

Wyświetleń: 955

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak wybrać aplikację marketing automation?

Dlatego taki proces prowadzący do podjęcia decyzji można dzielić na pięć kroków.

1. Zdefiniuj cele, jakie chcesz osiągnąć dzięki wdrożeniu.

Pierwszy etap to oczywiście konieczność zadania sobie pytania co do tego jakie mamy potrzeby. Musimy wiedzieć czy chcemy budować trwałą współpracę między marketingiem a sprzedażą, czy zależy nam na poprawie jakości leadów w działach sprzedaży a także czy chcemy zwiększyć konwersję i mieć stałe przychody. 

2. Sporządź listę swoich potrzeb, które musi spełniać nowe narzędzie. 

W systemach automatyzacji marketingu mamy obecnie różne rozwiązania. Dlatego warto sobie przygotować listę potrzeb i ją weryfikować, by dobrze wiedzieć jakie rozwiązania ostatecznie będą dla nas najlepsze. Trzeba sprawdzić jaka funkcja opisana w systemie będzie działać dla nas najlepiej i rzeczywiście będzie potrzebna. Jeśli nie wiemy czego można się spodziewać po takich systemach warto się oczywiście bardzo dobrze zapoznać się z tym jakie mamy możliwości, by oczywiście osiągnąć możliwie najlepsze efekty. 

3. Przetestuj system w rzeczywistych warunkach marketingowych.

Wybierając kluczowy system musimy oczywiście postępować roztropnie. Wydaje się, że wcześniejsze rozwiązania trzeba dobrze przetestować, by rzeczywiście wiedzieć jakie rozwiązania są najlepsze i sprawdzają się najlepiej. Musimy wiedzieć jak w systemie się pracuje i czego można ostatecznie od niego oczekiwać. Tylko po wcześniejszych testach będziemy w stanie sprawdzić czy dane rozwiązania dobrze będą do nas pasować. 

4. Zawęź listę do 2-3 systemów i porównaj ich mocne oraz słabe strony

Warto na początku doprowadzić do sytuacji, w której będzie się dało przeprowadzić testy na większej ilości systemów, tak by dało się je dobrze ocenić i wybrać z pośród nich 2 lub 3 systemy, które będą podawane dalszemu porównaniu i będziemy starali się odnaleźć w nich wszystkie wady i zalety tak by na koniec dało się je odpowiednio porównać i osiągnąć możliwie najlepszy efekt takich badań. Różni dostawcy mogą różnie podchodzić do tematu, dlatego to co dla kogoś będzie pozytywne nie do końca nam musi odpowiadać, dlatego ta kwestia także powinna mieć dla nas znaczenie. 

5. Dokonaj wyboru

Na ostatniej prostej oczywiście trzeba podjąć najważniejszą decyzję. Wszystko mamy już dobrze sprawdzone i na koniec powinniśmy wyselekcjonować dwa systemy i wybrać jeden z nich. Przy zaawansowanych rozmowach może się starać o wyszukanie wszystkich zalet i wad związanych z systemami, tak by wiedzieć o nich rzeczywiście wszystko i wtedy podjąć kluczową decyzję.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena