Znajomość potrzeb, oczekiwań i preferencji klientów to jeden z najważniejszych elementów budowy strategii sprzedaży w każdej firmie. Bez tej wiedzy tworzenie oferty przypomina zabawę w kalambury. W takiej sytuacji możesz jedynie zgadywać, jakie produkty czy usługi zwrócą uwagę Twoich klientów. 

Data dodania: 2020-04-29

Wyświetleń: 407

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Marketing automation czyli sposób na to jak zwiększyć sprzedaż

Jeżeli kilkakrotnie popełnisz błąd, to prawdopodobnie każdy Twój newsletter będzie trafiał do skrzynki SPAM, a reklama internetowa pozostanie niezauważona. Chcesz wiedzieć jak tego uniknąć i jak to robimy w Lookas?

Analityka internetowa

Prowadzenie działalności w wirtualnym świecie daje Ci ogrom możliwości i zaciera fizyczne granice pomiędzy Tobą a klientem. Odległość przestaje mieć znaczenie, ponieważ sprzedajesz w systemie online. Niezależnie od tego, czy jest to jedyny kanał dystrybucji Twoich produktów lub usług, czy też uzupełnia on sprzedaż stacjonarną, niezbędnym elementem Twojej aktywności w sieci jest skuteczna kampania marketingowa. To właśnie przemyślane działania wygenerują dla Ciebie zyski, przy zachowaniu zrównoważonego budżetu reklamowego. Pamiętaj o tym, aby nie ograniczać się jedynie do prezentowania produktów. Zdecydowanie więcej korzyści uzyskasz wówczas, gdy Twój przekaz reklamowy będzie spersonalizowany i stanie się odpowiedzią na realne potrzeby potencjalnych odbiorców.

Zapewne słyszałeś już o plikach cookies. Mają je wszystkie strony internetowe, jakie odwiedzasz w sieci. „Ciasteczka” zbierają informacje o odwiedzających, które ułatwiają definiowanie ich oczekiwań i potrzeb. Dzięki plikom cookies sprzedawcy mogą „śledzić” ruch swoich klientów w sklepie internetowym. Co więcej, cookies sprawiają, że także urządzenia z jakich korzysta klient zapamiętują jego aktywność, a na tej podstawie trafiają do niego oferty produktów tylko z tej kategorii, która wcześniej wzbudziły już jego zainteresowanie. Taki mechanizm zwiększa szansę na finalizację zakupu, nawet kilka dni, a nawet tygodni czy miesięcy po wizycie w danym serwisie internetowym.

Wykorzystując możliwości analityki internetowej z łatwością zwiększysz konwersję na swojej stronie lub w sklepie online. Przypadkowe wizyty zmienią się w transakcje zakupowe, a przynajmniej w pozyskane kontakty wykorzystywane na potrzeby email marketingu.

Automatyzacja marketingu

Skuteczny marketing strony internetowej nie musi być skomplikowany i czasochłonny. Wielu naszych klientów działa wielowymiarowo, prowadząc swoje strony firmowe/sklepy online, profile w mediach społecznościowych, a także publikując treści reklamowe w Internecie. Biorąc pod uwagę złożoność każdego tego kanału kontaktu z klientem, pozyskiwanie i analiza danych o klientach wymagałaby zaangażowania zespołu specjalistów, pracujących non-stop. Co powiesz na to, że wielu z nich to małe firmy, które nie potrzebują całego sztabu ludzi? Ich sekretem jest marketing automation, który skutecznie zwiększa sprzedaż produktów i usług. Jeżeli masz już dosyć porzuconych koszyków i chcesz wiedzieć więcej o automatyzacji w marketingu internetowym, sprawdź naszą ofertę na Lookas

Licencja: Copyright - zastrzeżona