0
głosów
- +

Jak uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki BIG DATA?

Autor:

Aktualizacja: 23.01.2017


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 410 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki BIG DATA?

Analiza BIG DATA zmienia oblicze współczesnego biznesu. W czasach dużej konkurencji pozwala przedsiębiorstwom z różnych obszarów i o różnej wielkości wykorzystać płynącą z danych wiedzę do osiągania przewagi biznesowej.


 W jaki sposób branże takie jak bankowość, telekomunikacja, handel czy transport mogą rozwijać się dzięki BIG DATA?

 

Potencjał BIG DATA

 

Do niedawna przechowywanie danych było dużym wyzwaniem dla firm. Dziś przetwarzanie i wykorzystywanie zebranych informacji staje się decydującym elementem konkurencyjności w wielu sektorach rynku. Jak pokazują badania Big&Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business, przeprowadzone przez Capgemini, aż 53% przedsiębiorstw uznaje korzyści płynące z analizy BIG DATA za ważny czynnik przewagi konkurencyjnej. W branży telekomunikacyjnej, szczególnie narażonej na ryzyko odejścia klientów, BIG DATA daje możliwość szybszego i skuteczniejszego podjęcia akcji mających na celu ich zatrzymanie. W bankowości zbieranie i analizowanie danych służy weryfikacji wartości klientów i przygotowaniu ofert dopasowanych do ich możliwości. Decyzje kredytowe, które w tym modelu podejmowane są na podstawie informacji z portali społecznościowych i platform zakupowych, obarczone są mniejszym ryzykiem nieterminowej spłaty niż w przypadku tradycyjnej weryfikacji klienta.

Szerokie zastosowanie BIG DATA w branży logistycznej sprowadza się do optymalizowania procesów logistycznych, w tym wytyczania efektywnych tras kierowców czy sprawnego reagowania na zmiany w zamówieniach. Wiąże się to nie tylko z bardziej wydajną obsługą klientów, ale przede wszystkim z ogromnymi oszczędnościami w kosztach paliwa.

Dzięki analizie BIG DATA sieci handlowe poznają dokładniej preferencje i zachowania swoich klientów, co pozwala im prognozować popyt na dane produkty i usługi oraz tworzyć spersonalizowane oferty.

 

Umiejętna analiza danych

 

By w pełni wykorzystać drzemiący w BIG DATA potencjał, firmy muszą korzystać z odpowiednio zaprojektowanych i wdrożonych narzędzi analitycznych. Dobór metody i algorytmów matematycznych pozwala bowiem efektywniej oceniać, które dane są istotne z punktu widzenia przedsiębiorstwa, a które mogą być pominięte.

 

Oprócz maksymalizacji działań za pomocą dedykowanych rozwiązań analitycznych, istotne jest przetwarzanie i integrowanie różnego rodzaju danych pochodzących z wielu źródeł i od wielu odbiorców. Działając w ten sposób firmy mają szansę w krótkim czasie znaleźć zależności i wzorce istniejące pomiędzy zebranymi danymi.

 

Poza mocą obliczeniową komputerów, w analizie BIG DATA ogromną rolę odgrywa też sam czynnik ludzki. To on pozwala firmom w pełni wykorzystać potencjał BIG DATA, pomocny w redukcji czasu i kosztów przedsiębiorstw, podejmowaniu trafniejszych decyzji biznesowych, tworzeniu zoptymalizowanych ofert czy przewidywaniu rynkowych trendów.

Dowiedz się więcej na temat BIG DATA


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij