Incentive travel jest sprawdzonym narzędziem motywacyjnym i przestaje być wykorzystywane jedynie przez duże koncerny. Turystyka motywacyjna na stałe zagościła w działach HR, sprzedaży oraz marketingu w mniejszych przedsiębiorstwach, profesjonalnie wspomagając programy motywacyjne B2C i B2B. 

Data dodania: 2016-11-26

Wyświetleń: 1164

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dzięki incentive buduje się relacje, a także nagradza pracowników. 

Incentive travel

Program incentive travel to zbiór działań i narzędzi o charakterze motywacyjnym, zakończonych nagrodą w postaci incentive travel.

Cele programu:

  • wsparcie sprzedaży
  • umocnienie relacji
  • budowa lojalności

Każda podróż incentive travel ma niepowtarzalny scenariusz, który prowadzi do realizacji celów.

Główne cechy incentive travel

Incentive travel musi posiadać następujące cechy, które odróżniają tę gałąź turystyki od zwykłych podróży biznesowych:

  • nagrodę w postaci takiej podróży otrzymują tylko najlepsi pracownicy, którzy mają największy wkład w powiększanie majątku firmy;
  • wyzwalanie pozytywnych emocji w pracownikach ma prowadzić do zwiększenia ich lojalności;
  • jest drogą i ekskluzywną wycieczką do odległych/egzotycznych/ciekawych krajów lub musi pokazywać niesamowite miejsca bliżej nas;
  • wycieczka często łączy się z udziałem w wydarzeniu na światową skalę jak np. wyścigi F1 czy koncert znanej gwiazdy.

Różnice między incentive travel a standardową wycieczką turystyczną:

  • W wycieczce uczestniczy mała grupa osób od 5-20, w standardowej wycieczce są to dużo większe grupy (25-120 osób).
  • Celem wyjazdu przy zwyczajnej wycieczce są miejsca o walorach turystycznych, jeśli zaś chodzi o incentive to celem są: miejsca egzotyczne, ciekawe regiony, tereny niebezpieczne, bezludne wyspy, lasy równikowe, budynki zamknięte dla zwykłych obywateli. Cel wycieczki incentive musi być niezwykły i wywierać wpływ na wspomnienia pracownika, zapewniając mu sporo emocji.
  • Koszty wyjazdu w turystyce motywacyjnej są dużo wyższe.
  • Uczestnicy to grupa elitarna, wybrana, a nie każdy kto się zgłosił.
  • Wycieczka musi zawierać ekskluzywne atrakcje np. skoki ze spadochronem, off road, nurkowanie, spotkanie z osobą znaną. W przypadku zwykłej turystyki główne atrakcje yo zabytki i omawianie ich przez przewodnika.
  • Wyjazd incentive jest dłuższy od zwyczajnej wycieczki trwając od 5 do 21 dni.
  • Osoby uczestniczące w wycieczce incentive są zakwaterowywane w ekskluzywnych hotelach z opcją all inclusive lub w miejscach nie przeznaczonych na usługi hotelarskie.

Incentive travel ma być dla pracownika przede wszystkim niesamowitym przeżyciem, które nie tylko go nagrodzi, ale też zmotywuje. Nie da się zbadać wskaźnikami korzyści płynących z programów incentive, jednak firmy zapewniające tego typu atrakcje swoim pracownikom zauważają wzrost sprzedaży, większą lojalność pracownika oraz poprawę wizerunku przedsiębiorstwa. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena