Sklep internetowy to kusząca opcja na własny biznes. Prosty, niemal bezobsługowy, łatwy do rozpoczęcia. Tak by się mogło wydawać, jednak nawet mimo zaawansowanego oprogramowania zawsze wiele rzeczy robi się samodzielnie.

Data dodania: 2015-12-04

Wyświetleń: 932

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pomysł na początek

Dziś można otworzyć sklep internetowy w 3 minuty – to nie jest problem. Większą sztuką jest takie zaplanowanie działalności, aby nie była ona kopią setek już istniejących. Niektórzy mówią, że pierwszy biznes i tak musi upaść, ale bardzo często dzieje się tak właśnie dlatego, że pierwszy=nieprzemyślany. Dobry sklep z dobrym planem rozwojowym ma wszelkie szanse powodzenia, trzeba jednak wiedzieć, jak się za to zabrać. Na początek trzeba stworzyć listę asortymentu, zaplanować sprzedaż i akcje promocyjne i oczywiście dokładnie zaplanować kontakty biznesowe, co jest najważniejsze w przypadku sklepów będących dystrybutorami produktów pochodzących z hurtowni. Możliwość usprawnienia obsługi ze względu na dropshipping będzie dodatkowym atutem.

Technika na później

Żeby mieć sklep, warto mieć własną domenę. Teoretycznie nie jest to konieczne, ponieważ sklepy można prowadzić w subdomenach platform sklepowych, co jest wygodne, bo taka platforma nie wymaga prawie żadnej obsługi. Jednak nawet w tym przypadku własna domena jest atutem. To proste: nie mając własnej domeny, tak naprawdę cały czas działa się pod cudzą marką – dopiero własna domena daje pełne możliwości zarządzania kontami pocztowymi, serwerem FTP, plikami dodatkowymi i kilkoma innymi przydatnymi narzędziami, które przeznaczone są raczej dla bardziej doświadczonych administratorów sklepów. Podstawową zaletą jest jednak nadal własna nazwa domeny, czyli własna marka.

Pieniądze na koniec

W zasadzie niezbyt to ściśle napisałem – musisz mieć pieniądze na start, ponieważ nawet jeśli korzystasz z darmowego wariantu platformy sklepowej, to i tak asortyment do sklepu trzeba kupić. Jednak w prowadzeniu sklepu internetowego ważne jest, aby wystrzegać się bardzo popularnego błędu, czyli liczenia dochodów jeszcze przed pierwszą sprzedażą. To mocno nieprzewidywalne, szczególnie jeśli nie jesteś producentem sprzedawanych wyrobów i nie masz monopolu na ich dystrybucję. Sklepy internetowe są liczone w setkach tysięcy, a tylko kilka z nich ma naprawdę silną pozycję, co oznacza, że zakładanie sporych zysków już na początek, zwykle nie mając żadnych danych do obliczeń, jest niepotrzebnym robieniem sobie nadziei. Nawet najlepszy plan i najlepsze oprogramowanie nie jest gwarancją sukcesu. Oczywiście chciałbym, żeby tak było, ale wszystko, co mogę zrobić, to podrzucić Ci parę dobrych pomysłów i życzenia sukcesu, ale osiągnięcie go w e-commerce zależy w różnej mierze od oprogramowania, pomysłu i szczęścia, a tego ostatniego kupić się, niestety, nie da.

Własny sklep internetowy to jeden z najlepszych pomysłów na biznes, ale musisz wiedzieć, jak ma to działać, ponieważ również modeli działalności e segmencie e-commerce jest naprawdę wiele i każdy ma swoje cienie i blaski. Nie ma uniwersalnej recepty na znakomity sklep, ale są sposoby na to, żeby nawet przeciętny plan przekuć w całkiem niezły.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena