O tym, że różnorodna koncepcja zasadniczo ma większe szansa na biznesowy sukces, nie trzeba nikogo przekonywać. Wiele dziś znanych marek kiedyś wyglądało zupełnie inaczej. Dysponując większą różnorodnością oferty na starcie łatwiej przeprowadzić proces specjalizacji przedsiębiorstwa, niż próbując, testując konkretną dziedzinę. Wyjątkiem jest sytuacja, w której startuje się w biznesie z tematem, co do którego jest się ekspertem, ale to tak naprawdę rzadkość – ekspertem się bowiem nie „jest”, a jedynie „staje”, bo tylko praktyka czyni mistrza. Można więc stopniowo zawężać krąg swoich biznesowych zainteresowań, stając się ekspertem w coraz węższej niszy – oczywiście nie do końca, bo pewna różnorodność jest zawsze w cenie.
Mailingi i sklep to po prostu narzędzia sprzedażowe, które zresztą bardzo dobrze ze sobą współgrają. Sklep jest platformą handlową, a e-mail marketing środkiem promocji, a także dodatkowym kanałem sprzedaży. Centralnym punktem tej koncepcji pozostaje jednak sam sklep. To o tyle istotne, że takie postawienie sprawy każde zadać sobie pytanie o to, co będzie charakteryzowało skuteczny i dochodowy sklep. Na pewno będzie to możliwość jego szybkiego uruchomienia, bo biznes zawsze ceni sobie dobre tempo działania. Próba założenia sklepu na którymkolwiek znanym skrypcie zapewne skończy się niepowodzeniem – to są naprawdę potężne programy, których nie da się opanować w jeden wieczór, a poza tym rychło okazuje się, że skrypt, który miał być darmowy, do pełnej funkcjonalności wymaga zakupu paru dodatków po kilkanaście-kilkadziesiąt dolarów. W takim układzie jedynym rozwiązaniem jest platforma sklepowa – czasem darmowa, a czasem po prostu zdecydowanie tańsza niż suma wszystkich usług, które trzeba wykupić, żeby wystartować ze sklepem we własnej domenie.
I na tym w zasadzie punkty wspólne najlepszych planów e-biznesu się kończą. Trzeba mieć jednak świadomość, że każdy z planów musi zakładać pewną elastyczność. Nie można na przykład otworzyć sklepu internetowego z pomidorami w puszce i trzymać się sztywno tego planu nawet przy maksymalnych stratach. Być może ofertę wystarczy zdywersyfikować i koncentrat pomidorowi albo oliwki – kto wie, to sprawa bardzo indywidualna i wymagająca oddzielnego rozważenia, natomiast jedno jest pewne: bez sklepu nie ma sprzedaży, a w sklepie internetowym, jeśli znajdzie się dobrą platformę, można sprzedawać produkty fizyczne, wirtualne, a także usługi. Jedyne, o czym trzeba pamiętać to dobór takiej platformy sklepowej, która pozwala prowadzić elastyczny biznes i w miarę możliwości wykorzystywać również inne narzędzia internetowego handlu, w tym e-mail marketing i podobne formy reklamy.