Prowizja zwykle jest procentem od danej sprzedaży, który obliczany jest dzięki specjalnym linkom partnerskim, które informują, kto jest polecającym w danej transakcji.
Zainteresowanie Programami Partnerskimi rośnie praktycznie z dnia na dzień. Jako świetny sposób na generowanie dochodów, są narzędziem, którego popularność rośnie w siłę w bardzo szybkim tempie. Zarabianie w Programach Partnerskich jest wysoce korzystne dla obu stron: Partner zyskuje prowizję, a sprzedający - Klientów i zyski.
Wiele profesjonalnych firm oferuje w Internecie przystąpienie do swojego Programu, często również pojawiają się na rynku firmy, które właśnie przekonały się do fenomenu Programów i uruchomiły nową ofertę właśnie u siebie.
Programy Partnerskie możemy podzielić na kilka rodzajów. W pierwszym podziale możemy wyróżnić Programy ze względu na to, od czego generowana jest prowizja:
1. PPC - Pay Per Click - prowizja generowana jest od kliknięć w baner lub link Partnera.
2. PPS - Pay Per Sale - prowizja generowana jest od sprzedaży produktu lub usługi.
3. PPL - Pay Per Lead - prowizja generowana jest za wypełnienie np. ankiety, jakiegoś formularza itd.
Programy Partnerskie możemy również podzielić ze względu na poziomy, od których naliczana jest prowizja. Tutaj wyróżniamy programy:
1. Jednopoziomowe - prowizja naliczana jest bezpośrednio za wypełnienie ankiety lub sprzedaż dokonaną z danego linku partnerskiego.
2. Dwupoziomowe - prowizja może być naliczana również od Partnera, który dołączył do Programu z naszego polecenia.
3. Wielopoziomowe - prowizja może być naliczana także od innych Partnerów, którzy dołączyli do Programu dzięki naszym Partnerom
- w jednej linii/wiele poziomów.
W Internecie możemy również znaleźć wiele mieszanych form Programów Partnerskich dla uatrakcyjnienia danej oferty.