Przede wszystkim na wstępie powinieneś zastanowić się, czym chciałbyś jako właściciel Programu Partnerskiego przyciągnąć do siebie efektywnych Partnerów.
Konkurencyjność w tej dziedzinie jest bardzo ważna z uwagi na coraz większe zainteresowanie tym sposobem zarabiania i coraz większy wachlarz dostępnych Programów Partnerskich. Wystarczy spojrzeć chociażby na Porównywarkę Programów Partnerskich Netigo.pl, gdzie ilość wprowadzonych Programów rośnie z dnia na dzień, a to dopiero początek.
Aby móc zacząć działać w kierunku pozyskiwania Partnerów, musisz przede wszystkim spojrzeć na sprawę z ich strony i zastanowić się, co wpływa na ich decyzje o podjęciu działania w danym Programie Partnerskim.
Wielu Partnerów zwraca uwagę przede wszystkim na to, co promuje, czyli na oferowane produkty (lub usługi). W tym miejscu nie jest aż tak ważna dokładna domena działalności, ale sama jakość oferty. Jeśli sam nie będziesz przekonany do tego, co chciałbyś sprzedać - Partner również nie będzie - a efekty będą marne.
Drugą bardzo ważną sprawą jest prowizja - zarówno jej wysokość, jak i to, czy jest ona wieczna. Brak wiecznej prowizji na wstępie może zdyskwalifikować Twój Program Partnerski w oczach potencjalnego Partnera, gdyż dla niego często jest to niezbędna funkcjonalność - on zdobył Klienta i uważa, że za zakupy tego Klienta należy mu się zawsze prowizja. Jeśli posiadasz wieczną prowizję u siebie - masz sporą przewagę nad tymi Programami, które nie oferują tego udogodnienia swoim Partnerom.
Obok wysokości prowizji oraz wiecznej prowizji stoi również cookie, a dokładniej długość jego życia. Im dłuższe życie cookie - tym lepsze postrzeganie Twojego Programu Partnerskiego przez Partnera.
Ważna jest również pomoc Partnerowi, dostęp do różnorodnych narzędzi i materiałów promocyjnych. Partner musi czuć, że się nim interesujesz i że jest dla Ciebie ważny.
Na końcu jeszcze warto wspomnieć o poziomach PP. Nie jest to może jeszcze aż tak bardzo rozchwytywana funkcjonalność, ale również stanowi o konkurencyjności danego Programu Partnerskiego. Poziomy mogą być dobrą zachętą dla bardziej zaawansowanych Partnerów, którzy chcą budować sobie drugi poziom dla wypracowania pasywnego dochodu.
Zatem w skrócie co jest ważne przy uruchamianiu lub modernizowaniu własnego Programu Partnerskiego, aby zainteresować nim Partnerów?
* ciekawa oferta produktowa lub usługowa
* wysokość prowizji
* wieczna prowizja
* cookie
* narzędzia i materiały promocyjne
* zainteresowanie Partnerem
* poziomy