Jakie korzyści w Programach Partnerskich dają poziomy? Co może zyskać właściciel PP, a co Partner?

Data dodania: 2008-10-22

Wyświetleń: 2372

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Serwisy czy e-sklepy dysponujące własnym Programem Partnerskim często oferują jako obszar działań tylko jeden poziom swoim Partnerom. Część z nich umożliwia również działanie na dwóch lub więcej poziomach.

Co w ogóle daje Partnerom przykładowo drugi poziom? Otóż umożliwia on uzyskanie jakiegoś procentu dochodów od innych Partnerów, którzy zostali Partnerami za sprawą ich własnego polecenia. Brzmi całkiem przyzwoicie, prawda?

Wielu nowych (a także już bardziej doświadczonych) Partnerów zwraca uwagę na to, czy dany serwis oferuje im możliwość zarabiania na drugim poziomie. Jest to na pewno bardzo przydatna i opłacalna dla nich funkcjonalność, ponieważ mogą działać już nie tylko jako bezpośredni polecający danych produktów, ale także jako pośredniczący w polecaniu - jeżeli udało im się zwerbować nowych (najlepiej skutecznych!) Partnerów.

Wiadomo - jedni Partnerzy wypracowują większą prowizję, działając tylko na bezpośrednich poleceniach produktu - ale inni mogą osiągać nawet większe dochody poprzez drugi poziom niż przez pierwszy! Wszystko zależy od tego, na jakich działaniach skupia się nasz Partner, którymi narzędziami promocyjnymi najczęściej się posługuje i jakie jest jego własne zaangażowanie w to zadanie. Czasem wystarczy, że Partner wprowadzi w szeregi danego Programu Partnerskiego bardzo skutecznego Partnera - i sam ma tym dużą korzyść (a my jako właściciele Programu Partnerskiego oczywiście również) - i co za tym idzie jest to dla niego motywacja, aby działać właśnie w Programach Partnerskich, które oferują więcej niż jeden poziom.

Jakie zatem wnioski możemy wyciągnąć na podstawie powyższych obserwacji? Dla nas, jako właścicieli PP, oczywiście posiadanie dwóch (lub więcej) poziomów w swoim Programie Partnerskim, jest to sytuacja bardzo korzystna, zwłaszcza jeśli chodzi o rejestrację nowych, skutecznych Partnerów - stajemy się na polu Programów Partnerskich bardzo konkurencyjni. Z drugiej jednak strony, posiadając więcej poziomów, powinniśmy się przygotować również na większe prowizje dla naszych Partnerów - niż gdyby dodatkowych poziomów nie było, a dany Partner nie byłby "podczepiony" pod innego Partnera. Tylko czy wówczas na pewno byłby naszym Partnerem? Niekoniecznie.

Pamiętajmy, że większa wypracowana prowizja przez Partnerów = większy zysk dla nas.

A co dają poziomy naszym Partnerom? Oczywiście przede wszystkich możliwość większych zarobków i poszerzenie pola działania jako Partnera, czyli korzyści, które moim zdaniem, są bardzo pożądane przez Partnerów. Dlatego uważam, że warto dysponować Programem Partnerskim z więcej niż jednym poziomem - dając korzyści sobie i swoim Partnerom.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena