Na forach i Grupach dyskusyjnych Google, które powinny być tematycznie powiązane z Twoimi produktami partnerskimi, możesz dotrzeć do dużej grupy ludzi, którzy będą nimi zainteresowani, jednak ważne jest, aby robić to w odpowiedni sposób.
Na początku musisz mocno angażować się na forach i Grupach dyskusyjnych, przekazywać dużo swojej wiedzy. Każda Twoja wypowiedz (porada) powinna być wartościowa i na temat. Nie wklejaj od razu linków do produktów partnerskich pod Twoimi wypowiedziami, ale postaraj się zbudować więź z użytkownikami for i grup dyskusyjnych.
Należy zachować umiar i nie wstawiać zbyt często linków partnerskich pod Twoimi wypowiedziami na forach ponieważ po pewnym czasie może zdarzyć się, że administratorzy for mogą usunąć Twoje konto.
Przede wszystkim zapoznaj się z regulaminami for zanim wstawisz jakikolwiek link. Nie wszyscy administratorzy for pozwalają na umieszczanie linków bezpośrednio w wypowiedziach.
Warto wykorzystać również "sygnaturę", którą znajdziesz w profilu Twojego panelu użytkownika. W sygnaturze możesz umieścić Twój link partnerski do produktu, który będzie pojawiał się pod każdą Twoją wypowiedzią na forach. Jest to tak zwana "stopka". Link w stopce powinien przekierowywać na stronę ofertową konkretnego produktu o takiej samej tematyce co "Temat" na forum. W sygnaturze możesz również wstawić link do strony pozyskującej adresy e-mail, czyli Squeeze Page.
Ta metoda, oraz wszystkie pozostałe, które opisałem w części pierwszej tego artykułu dowodzą tego, że na początku nie trzeba mieć strony internetowej, aby robić marketing i zarabiać pieniądze na produktach partnerskich, oraz na polecaniu Twojego Programu partnerskiego. Jednak jeśli chcesz odnieść sukces i zarabiać większe pieniądze w Programach partnerskich, potrzebna Ci będzie strona internetowa, najlepiej blog.
Blog jest jednym z kilku najskuteczniejszych narzędzi budowania marki osobistej, która ma ogromny wpływ na skuteczność marketingu i sprzedaż Twoich produktów partnerskich. Blog zawierający bardzo wartościowe, ciekawe i najlepiej unikalne artykuły, sprawia, że klienci zaczynają postrzegać Cię jako eksperta. Ludzie najczęściej i najchętniej kupują od tych, którzy postrzegani są jako eksperci, jako jedni z najlepszych w swojej branży.
Posiadanie strony internetowej nie jest konieczne, aby przystąpić do Programu partnerskiego, chyba że jego właściciel tego wymaga.
Jeśli jeszcze nie masz strony internetowej, to polecam Ci, abyś ją założył, jeśli nie teraz, to w późniejszym czasie. Posiadanie strony internetowej daje wiele zalet w Marketingu partnerskim. Jedna z nich, to możliwość wprowadzania do obrotu wszystkich produktów partnerskich na raz. Oczywiście wszystkie te produkty, czy usługi powinny być tematycznie takie same. Strona internetowa daje możliwość dotarcia do większej liczby osób. Biorąc pod uwagę zalety jakie daje strona internetowa, lepiej jest mieć chociaż jedną i robić Marketing partnerski dużo łatwiej.
Klienci potrzebują czasu, aby przekonać się (a raczej Ty ich) do produktu, czy usługi, dlatego potrzebujesz odpowiednią ilość materiałów edukacyjnych, które po pewnym czasie wywołują w kliencie chęć zakupu Twojego produktu partnerskiego. Edukowanie swoich klientów jest najlepszą strategią marketingową, która pozycjonuje Cię w świadomości ludzi na eksperta i dodatkowo sprawia, że klienci zaczynają Cię lubić, ponieważ dostarczasz im tak bardzo potrzebnych dla nich informacji. Ludzie z którymi zbudujesz dobrą relację, którzy Cie polubią o wiele chętniej będą kupować od Ciebie Twoje produkty partnerskie.