Wśród tych strategii jest oczywiście E-mail marketing, promocja offline, pisanie e-booków, publikowanie e-zinów (czasopismo elektroniczne na e-mail), oraz angażowanie się w dyskusjach online, takich jak fora dyskusyjne, czy grupy dyskusyjne Google.
E-mail Marketing
E-mail marketing jest strategią, która nie wymaga zakładania serwisu internetowego. E-mail marketing jest najbardziej popularną strategią zarabiania pieniędzy w Programach partnerskich i jest bardzo skuteczny, ponieważ pozwala budować psychiczną więź z klientami, która gwarantuje skuteczną sprzedaż, umożliwia podtrzymywanie stałego kontaktu, który daje możliwość długotrwałej sprzedaży.
E-mail marketing wiąże się jedynie z utrzymaniem Listy adresowej (e-maile) i dostarczaniem wartościowej, ciekawej treści Twoim klientom, która powinny być powiązana tematycznie z Twoimi produktami partnerskimi, oraz z Programem partnerskim, który będziesz promować. Twoje materiały edukacyjne powinny pomagać klientom w rozwiązywaniu ich problemów, powinny być pomocne w spełnianiu ich pragnień i potrzeb.
W e-mail marketingu bardzo ważne jest, abyś nie przesadzał z informacjami promocyjnymi, ponieważ będzie to irytujące dla większości Twoich klientów, którzy mogą przez to wypisywać się z Twojej Listy adresowej. Lepiej jest tworzyć e-maile, które nie są bezpośrednią, nachalną informacją o ofercie, ale zawierają wartościową treść i w odpowiednich miejscach umieszczać krótkie reklamy tekstowe w których należy wstawić linki do oferty produktu partnerskiego. W treści Twojego e-maila możesz wstawić od 1 do 4 reklam tekstowych.
Wyróżnij je niebieskim kolorem, aby Twój klient wiedział, że jest w nich ukryty link do oferty Twojego produktu partnerskiego.
Szczególnie ważne jest, abyś na samym początku zbudował dobre relacje z Twoją Listą adresową. Ludzie będą częściej otwierali Twoje e-maile jeśli będziesz kojarzył im się z dostarczycielem bardzo wartościowej i najlepiej unikalnej treści, którą tylko Ty masz do zaoferowania.
Bardzo duże znaczenie w e-mail marketingu mają Tytuły e-maili, ponieważ decydują o tym, czy Twój klient w ogóle wejdzie na Twojego e-maila i go przeczyta.
Najskuteczniejsze Tytuły e-maili, to takie, które:
wzbudzają emocje
szokują
dają dużą korzyść
wzbudzają zainteresowanie
zawierają liczby
są krótkie
są newsem
są osobiste
Pamiętaj aby nie stosować tych samych Tytułów wielokrotnie. Najskuteczniejsze Tytuły e-maili wykorzystywane wiele razy na tej samej grupie klientów tracą na skuteczności.
Promocja Offline
Warto wykorzystać możliwości jakie daje prasa i dotrzeć do dużej grupy ludzi. Możesz napisać ogłoszenie dla prasy, albo zastosować specjalną metodę wykorzystywaną przez Joe Vitale, którą opisuje w swojej książce "Hipnotyczny Marketing" i która polega na pisaniu darmowych informacji prasowych, w których należy w odpowiedni, dyskretny sposób umieścić link do strony ofertowej produktu.
Pisanie Darmowych E-Booków
Jeśli jesteś dobrym pisarzem, to darmowe e-booki mogą być dla Ciebie świetnym sposobem promocji produktów partnerskich w przypadku braku strony internetowej. Tak samo jak w przypadku e-maili i e-Zinów Twoje e-booki powinny być bardziej edukacyjne i jeśli nie będziesz za bardzo starał się w nich promować produktu, to czytelnicy docenią Twoją pracę.
Treść Twojego e-booka również powinna być powiązana tematycznie z produktem partnerskim, który chcesz sprzedać za jego pomocą. Link kierujący do oferty produktu partnerskiego powinien być umieszczony na końcu Twojego e-booka, wraz ze zdaniem zachęcającym do przejścia na stronę ofertową.
Jeśli nie masz talentu do pisania, to możesz wykorzystać gotowe e-booki, które udostępnia Program partnerski Złote Myśli. W panelu partnerskim, można wygenerować każdy e-book, w skróconej wersji, który dostępny jest w księgarni internetowej Złote Myśli. Jeśli wolisz sam pisać darmowe e-booki, możesz skorzystać z bardzo prostego narzędzia Google, które znajdziesz wpisując w przeglądarce Google słowo Docs.
Twój e-book nie musi być długi, wystarczy 20-30 stron.
Publikuj e-Ziny
E-zin, to darmowa prasa elektroniczna, wysyłana na skrzynkę e-mailową Subskrybenta za pomocą Autorespondera (system do wysyłania e-maili). Najczęściej publikowane są co 2 tygodnie, lub co miesiąc. E-ziny, to artykuły zawierające kompletą treść na dany temat. Są świetnym sposobem na budowanie więzi z klientami, oraz na promocję produktów partnerskich poprzez umieszczanie w treści e-maili linków do stron ofertowych produktów.
Możesz zwiększyć skuteczność Twojego Marketingu partnerskiego i przekazać za darmo artykuły właścicielom serwisów informacyjnych, których tematyka powinna być powiązana tematycznie z Twoimi artykułami. Pod każdym artykułem wstaw link do własnej strony reklamującej produkt partnerski. Link, którego umieścisz na swojej stronie reklamującej dany produkt powinien przekierować klienta na stronę w której będzie mógł dokonać zakupu produktu.
Strony Squeeze Page, (pozyskujące e-maile) oraz strony ofertowe, możesz tworzyć za pomocą prostej wtyczki WP Optins.
Ważne jest, aby produkt partnerski także był powiązany tematycznie z Twoimi artykułami.
Wśród właścicieli serwisów informacyjnych zapotrzebowanie na artykuły jest bardzo duże, dlatego z pewnością znajdziesz chętnych, którzy zgodzą się umieszczać Twoje artykuły na swoich stronach jeśli oczywiście będą ciekawe, wartościowe i najlepiej unikalne.
Nie chcę aby artykuł był zbyt długi, dlatego część 2 będzie poświęcona promocji na forach i grupach dyskusyjnych.
Pozdrawiam
Adrian Gonet