Prędkość światła to chyba dobre określenie na tempo zmian w Internecie. Zwłaszcza tych związanych z e-biznesem. Jeśli już zarabiasz pieniądze w Internecie lub planujesz zacząć w najbliższym czasie, pewnie jesteś zainteresowany najświeższymi trendami.
Być na bieżąco w tym temacie powinien być każdy, kto w jakikolwiek sposób zarabia pieniądze w Internecie - czy posiadając sklep internetowy, czy działając w programie partnerskim.
1. Reklama pay per click czyli płać za kliknięcie nadal się opłaca, o ile naprawdę wiesz co robisz. Dzisiaj to nadal najlepsza metoda na pozyskiwanie ruchu na stronę, pod warunkiem, że analizujesz wyniki na bieżąco i testujesz slowa kluczowe. Zanim jednak podejmiesz decyzję o rozpoczęciu kampanii postaraj się jak najwięcej na ten temat nauczyć. Google Adwords oferuje dobre szkolenia w tym zakresie. Szkolenie w tym zakresie jest kluczowe, ponieważ jest równie dużo osób, które osiągają bardzo dobre wyniki konwersji, ale jest równie wiele takich, które po prostu tracą pieniądze bez większych efektów.
Przykładem niech będzie konkurs Google On-line Marketing Challenge w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), który w 2009 roku wygrali studenci z warszawskiej SGH. Zwycięska kampania miała zmieścić się w budżecie 200 $ i na 836 kliknięć dała 59 klientów nowego sklepu (źródło: Brief). Przygotowanie i rozplanowanie kampanii miało kluczowe znaczenie.
2. Blogi są kochane przez wszystkie wyszukiwarki. Dzisiaj każdy e-biznes po prostu musi mieć blog, który sam w sobie staje się źródłem darmowego ruchu na stronę. Nawet jeśli nie lubisz czy nie chcesz pisać, możesz wynająć kogoś i w łatwy sposób wypełniać blog. Tak naprawdę nawet nie potrzebujesz obszernej zawartości, aby utrzymać na bieżąco swój blog.
3. Optymalizacja. Wyszukiwarki są źródłem ogromnej ilości ruchu, który przemieszcza się przez Internet. Dlatego, każda strona czy blog powinny przechodzić jakikolwiek - choćby najprostszy rodzaj optymalizacji optymalizacji pod wyszukiwarki. Najłatwiej jest osiagnąć efekty ograniczając wybór słów kluczowych do mniej popularnych, które zwykle tworzą tzw. long tail. Najprostsza optymalizacja polega na wyborze tych słów, tworzenia wokół nich Twoich stron internetowych, pisania wokół nich postów w blogu, a nastęnie linkowania do innych stron o zbliżonej tematyce.
4. Programy partnerskie są nadal najlepszym pomysłem na promowanie własnych produktów czy usług. Jest to również nadal dobry model na zarabianie pieniędzy przez Internet. W Polsce jeszcze raczkuje, ale już niedługo zacznie chodzić, a może nawet biegać. Trochę czasu zajmie, zanim będziemy mieli do dyspozycji program partnerski praktycznie w każdej niszy rynkowej, ale nie jest to niemożliwe. Ten trend będzie się rozwijał, dlatego że w przypadku programów partnerskich zarówno organizator programu jak i uczestnik są wygrani.