Czym jest jednorazowa oferta? Dlaczego jest niezbędna w biznesie i jakie elementy powinna zabierać?
Jednorazowa oferta (z ang. One Time Offer) to jedna z najskuteczniejszych metod sprzedażowych. Polega ona na tym, że proponujemy leadowi, który zapisał się na naszą listę mailingową produkt jednorazowo w atrakcyjnej cenie. Inny sposób na wykorzystanie tej metody to zaproponowanie naszemu klientowi, który zakupił u nas produkt tańszy - dodatkowy, droższy produkt w ofercie jednorazowej.
Metoda ta jest niezwykle skuteczna, ponieważ wykorzystuje kilka bardzo ważnych elementów sprzedażowych: ograniczenie w czasie, ograniczenie ilości, olbrzymi rabat oraz niepowtarzalność oferty. Przede wszystkim jednak jednorazowa oferta bazuje na emocjach klienta - głównym czynniku decydującym o zakupie. Jeżeli klient wie, że musi podjąć decyzję teraz, aby skorzystać z promocji, jednocześnie zna wartość produktu - będzie czuł potrzebę, aby dokonać zakupu. Tak naprawdę lęk przed możliwością utraty czegoś bardziej motywuje do zakupu, niż dodatkowe bonusy w ofercie.
Ofertę jednorazową najlepiej umieścić na stronie z podziękowaniem za zapis na listę lub zakup produktu. Dzięki temu, że wykorzystuje ona element zaskoczenia, ponieważ klient nie spodziewa się w tym miejscu oferty sprzedażowej, odnosi tak dużą skuteczność.
Przy tworzeniu strony z jednorazową ofertą warto zastosować skrypt oparty na ciasteczkach. Dzięki temu osoba, która odświeży lub wyłączy stronę, utraci możliwość ponownego otrzymania tej oferty.
5 elementów, które musi zawierać jednorazowa oferta:
1. Nagłówek. Na samej górze strony umieść zdanie, że dziękujesz za zakup produktu lub zapis na listę. Poinformuj w nim, że zamawiany produkt właśnie został wysłany. Zachęć klienta do odsłuchania kilkuminutowego nagrania, które dla niego przygotowałeś. Pominięcie tego elementu spowoduje, że ludzie będą zamykali stronę.
2. Wideo. W ofercie jednorazowej bardzo istotną rolę odgrywa wideo. Nagranie powinno być krótkie, kilkuminutowe. Wyjaśnij w nim kim jesteś, co oferujesz i co to da klientowi. Na samym końcu umieść wezwanie do akcji, czyli poinformuj słuchacza co musi zrobić, aby zdobyć Twój produkt. Materiał wideo powinien mieć funkcję autopley, co oznacza, że powinien od razu się włączać. Taką funkcję znajdziesz w serwisie YouTube.
Uwaga! Testowałam strony OTO bez wideo - miały dużo mniejszą skuteczność, niż strony zawierające nagranie. Dlatego też nie pomijaj tego elementu podczas tworzenie stron z jednorazową ofertą.
3. Promocyjna cena. Cały sekret stron z jednorazową ofertą polega na tym, że oferują one produkty w cenie obniżonej o kilkadziesiąt procent. To musi być oferta z serii tych nie do odrzucenia. W połączeniu z kolejnym elementem, powinna stanowić wyjątkową okazję.
4. Ograniczenie w czasie/ilości. Piorunujący efekt można uzyskać, dodając do oferty ograniczenia w czasie lub ilości. Wstawienie zegara, która będzie odliczał czas promocji niesamowicie działa na podświadomość, emocje, a więc sprzymierzeńców każdego sprzedawcy.
5. Bonusy. Warto oferować dodatkowe bonusy, których nie dodajesz w ofercie standardowej. Najlepiej umieścić 2-5 bonusów. Jeśli nie masz takiej możliwości, umieść chociaż jeden. Bardzo często klienci kupują produkt właśnie ze względu na bonus, dołączany do produktu głównego.
Zastosowanie powyższych elementów na stronach z jednorazową ofertą, pomoże Tobie zwiększyć sprzedaż kilkukrotnie. Nie odkładaj zatem decyzji o tworzeniu tego typu ofert na później.