Co to jest oferta jednorazowa ? Oferta jednorazowa (ang. One Time Offer) to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie wartości zamówienia. Technika ta świetnie nadaje się do wykorzystania w e-biznesie.

Data dodania: 2011-04-05

Wyświetleń: 1497

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Polega ona z reguły na tym, że proponujemy naszemu klientowi, który zakupił u nas produkt tańszy, dodatkowy droższy produkt w ofercie jednorazowej.

Nasz klient może albo zamknąć stronę albo z miejsca skorzystać z danej oferty. Jeśli zamknie stronę to już nie ma od tego odwrotu – szanse na skorzystanie z oferty minęły bezpowrotnie.

Ważne jest, aby nasza oferta była rzeczywiście atrakcyjna i jednorazowa, to znaczy aby produkt był dostępny z dużym rabatem lub wartościowym bonusem oraz żeby klient nie mógł skorzystać z danej oferty po zamknięciu czy odświeżeniu strony.

Oferta musi być także uczciwa, czyli musi gwarantować zaoszczędzenie sporej kwoty lub gwarantować otrzymanie za darmo wartościowego bonusa. Niedopuszczalna jest propozycja produktu w ramach oferty jednorazowej w cenie, w której ten produkt jest normalnie dostępny lub z darmowym bonusem, który i tak jest dostępny zwykle za darmo.

Oferta jednorazowa może również przybierać formę oferty ograniczonej w czasie (ang. Limited Time Offer). Polega ona na pokazaniu odwiedzającemu oferty jednorazowej z licznikiem czasowym. Potencjalny klient ma wtedy np. 5 minut na podjęcie decyzji i dokonanie zakupu.

Na czym polega fenomen oferty jednorazowej ?

Przede wszystkim na bezpowrotnie przemijającej okazji. Klient czuje się niejako przymuszony, że musi podjąć decyzję już teraz. Jeśli pracujesz w sprzedaży lub już prowadzisz własny biznes to wiesz, że jeśli klient nie podejmie decyzji teraz to jest niewielka szansa, że podejmie ją kiedykolwiek. Bardzo ważne jest natomiast zapewnienie klientowi gwarancji bezpieczeństwa, czyli możliwości zwrotu zakupionego w ten sposób produktu. Większość osób i tak nie skorzysta z tej możliwości, oczywiście pod warunkiem, że oferujemy świetny produkt.

Siła oferty jednorazowej polega na dużej kwocie drugiego oferowanego produktu, która powinna być 10-20 krotnie wyższa niż cena produktu podstawowego. Z naszej oferty skorzysta tylko kilka procent osób, którym pokaże się oferta jednorazowa i właśnie to wartość tego drugiego produktu wpłynie na zwiększenie wartości zamówienia.

Jak mogę wykorzystać OTO jeśli w ofercie mam tylko jeden produkt lub nie mam produktów, które mogę zaoferować jako te droższe lub tańsze ?

Wtedy pozostaje Ci podjęcie współpracy z inną firmą, która ma takie produkty w swojej ofercie. Oczywiście powinny to być produkty, które można jakoś ze sobą powiązać np. produkty komplementarne.

Ponadto, abyś mógł skutecznie wykorzystać ofertę jednorazową w e-biznesie, powinieneś mieć marżę na swoich produktach w wysokości minimum 20%. Przy niższej marży będzie Ci ciężko zaoferować jakiś sensowny rabat (oczywiście w grę zawsze wchodzi jeszcze wartościowy bonus, który możesz stworzyć wykorzystując np. jedynie swój czas).

Komu mogę zaoferować moją ofertę jednorazową ?

Mogą to być zarówno osoby z Twojej listy adresowej jak i potencjalni klienci, którzy trafili na Twoją stronę np. poprzez kampanie Google AdWords. Musisz jednak być świadomy, że skuteczność oferty jednorazowej będzie z całą pewnością wyższa jeśli skierujesz ją do swojej listy adresowej, z którą masz zbudowaną relację.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena