Wiedza: pierwsze z trzech zagadnień, które warunkują Twój sukces od strony merytorycznej. Składa się z dwóch rodzajów:
- wiedza na specyficzny temat, z którym chcesz „wyjść” do klientów/czytelników;
- wiedza jak robić swój biznes w Internecie.
Pierwsza jest indywidualna dla każdego, kto zamierza podjąć jakieś działanie online i ma na to pomysł. Aby osiągnąć sukces taka osoba musi być wiarygodna. A tym celu po prostu musi mieć określony zasób informacji, który sprawi że nowe osoby będą jej ufały, a przez to będą potencjalnymi użytkownikami. W tym konkretnym przypadku, związanym z budowaniem źródeł dochodu z Internetu można jednak wyodrębnić także część, która należy traktować samodzielnie i bezwzględnie ją zdobywać i rozwijać. Oczywiście są to wszelkie tematy związane z określoną, wybraną formą budowania swojego ebiznesu. I tak, jeżeli zapadła decyzja o sprzedaży na Allegro, to należy szukać i uczyć się co jest najskuteczniejsze. Jakie produkty mają największe marże, jak budować oferty by były najskuteczniejsze, jak łączyć oferty, by pojawiały się kolejne zakupy itd. Jeżeli będzie to kupno sprzedaż domen, to trzeba np. wiedzieć co to są domeny premium, od czego zależy wartość domeny, jak ją kupować, jak i gdzie sprzedawać itd. Natomiast jeśli dochód będzie oparty o blogowanie, to należy szukać informacji o najskuteczniejszym wyglądzie bloga, ilości wpisów na dzień, formie tych wpisów, SEO, źródłach generowania ruchu czy też bardzo istotnym aspekcie – sposobach na spieniężenie naszego wysiłku wkładanego w rozwój wspomnianego adresu www.
Oczywiście powyżej zahaczyłem zaledwie o 3 wybrane sposoby. Zapewne jest ich setki. W każdym jednak sprawdzi się twierdzenie, że zdobycie Wiedzy o tym co i jak, należy wykonać jest niezbędne by pomysł miał szansę powodzenia.
Umiejętności: sama wiedza jest prawie całkowicie bezwartościowa, jeśli nie będzie stosowana w praktyce. Dlatego planuj od początku użycie tego, czego nauczysz się na temat swojego biznesu w sieci. Każda informacja, którą zdobędziesz i uznasz za wartościową musi być przez Ciebie wdrożona w życie. Dopiero takie „przekucie” wiedzy w praktyczne umiejętności daje przewagę nad innymi i ogranicza ryzyko podejmowanych działań. Jest to bardzo ważna cecha osób odnoszących sukcesy – łączenie teorii z praktyką.
Doświadczenie: w momencie kiedy masz już odpowiedni poziom wiedzy niezbędnej do realizacji swojego planu i kiedy już zostało to wykonane przez Ciebie w rzeczywistości, jesteś gotowy do konkurowania z innymi. Ciągle jednak pozostaje jeszcze jeden temat, o którym powinieneś pamiętać i brać go pod uwagę przy planowaniu swoich działań. Otóż każda aktywność w wybranym temacie dostarczy Ci oprócz mierzalnych wyników także doświadczenie. I im więcej będzie działań, tym większy zasób doświadczenia będziesz zdobywać. To pole do olbrzymiej przewagi nad innymi. Proponuję już od pierwszych aktywności zbudować sobie mechanizm związany z analizą tego doświadczenia. Jako przykład mogę podać 1-2h sesję na zakończenie tygodnia (piątek), w czasie której przeanalizujesz co było planowane, co się udało, a co nie i dlaczego. Jeśli na tej podstawie przygotowujesz sobie plan działań usprawniających to możesz sobie wyobrazić, że każdy kolejny tydzień będzie lepszy pod względem wyników. Bo ważne jest nie tylko co robimy, ale też jak to robimy.
Powyżej przedstawiłem trzy bardzo istotne elementy osiągniecia sukcesu w budowaniu dochodu online. Skupiają się one jednak głównie na merytoryce takiego przedsięwzięcia. Zupełnie innym zagadnieniem jest jak wybierać sobie swoja drogę w celu realizacji swoich pomysłów.