Polski rynek marketingu online rozwija się w ciagu kilku lat szalenie dynamicznie. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku pracy w świecie realnym, może, ale i powinien on stać się alternatywnym źródłem dochodu dla wielu osób. Aby w nim zaistnieć, niezbędna jest wiedza na temat podstawowych narzędzi w nim używanych.

Data dodania: 2012-12-01

Wyświetleń: 1624

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Marketing sieciowy to gałąź biznesu rozwijająca się niezwykle dynamicznie w ostatnich latach w Polsce. Nie jest to zaskoczeniem, biorąc pod uwagę fakt, że w krajach gospodarczo bardziej rozwiniętych jest to bardzo ważna część przemysłu, dająca zatrudnienie setkom tysięcy ludzi i budująca milionowe majątki wielu z nich. Dzieje się tak dzięki niskim kosztom startu - niejednokrotnie zaczynającym się od 100-200 zł i możliwości dotarcia do olbrzymiej ilości potencjalnych klientów. Dotyczy to zarówno własnego produktu, jak i w przypadku jego braku - produktów innych firm, które można oferować w oparciu o uczestnictwo w ich Programach Partnerskich. Jednak niezależnie od tego, co chcemy sprzedać w sieci, potrzebujemy do tego kilku narzędzi, które są do tego niezbędne. Dlatego poniżej opisane są cztery najważniejsze spośród nich:
1) Strona/blog - w dłuższej perspektywie niezbędna. Można wyróżnić 2 typy. Pierwsza to typowo sprzedażowa, zbudowania pod konkretny produkt (np. tytuł książki, potoczna nazwa produktu, może być nawet zdanie). Drugi typ to strona informacyjna, nastawiona na budowanie wizerunku - marki. I tutaj bardzo często używa się nazw firmy, imion i nazwisk osób itp. W obu przypadkach trzeba rozważyć zrobienie tego w sposób profesjonalny. Własna domena, dobry szablon strony, niezbędne i dobrej jakości informacje w zależności od typu strony – to tylko przykłady, co powinno zostać przemyślane i odpowiednio dobrane przy budowaniu właściwego wirtualnego miejsca w sieci.
2) Autoresponder – narzędzie tak mało znane przez przeciętnych „zarabiaczy” w sieci, a tak ważne. Pozwala na budowanie bazy naszych odbiorców, potencjalnych klientów. Umożliwia wysyłanie newsletterów, biuletynów, informacji handlowych i specjalnie przygotowanych ofert. Dzięki niemu możliwe jest ciągłe utrzymywanie kontaktu z grupą osób, która wyraziła na to swoją zgodę. W swoich funkcjach ma automatyczne formularze do zbierania maili, opcje automatycznego wysyłania informacji, budowania bazy adresatów.
3) Kreator filmów wideo – tworzenie filmików reklamowych i umieszczanie ich na Youtube lub swoim blogu jest obecnie jednym z podstawowych narzędzi marketingu. Tworzone są wręcz videoblogi, gdzie standardowo używane teksty zastępowane są filmikami pokazującymi omawiane zagadnienie.
4) Webinary (videokonferencje) – jedno z najnowszych i najbardziej skutecznych narzędzi do sprzedaży bezpośredniej/online w sieci. Pozwala organizować wirtualne spotkania z potencjalnymi klientami i w trakcie videorozmowy prezentować przygotowaną wcześniej prezentację, filmik itp.
Powyższe 4 narzędzia są kluczowe, jest to niejako baza do bycia skutecznym i zarabiającym marketerem internetowym. Oczywiście trzeba poznać jeszcze kilka innych, które ułatwią lub przyśpieszą uzyskiwanie dochodów online. Mogą zwiększyć skuteczność działania w Internecie. Bez wątpienia jednak wymienione powyżej są niezbędne. I od zdobycia ich i dobrego poznania trzeba zaczynać swoją przygodę z zarabianiem w marketingu/sprzedaży online.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena