0
głosów
- +

Przedsiębiorcy stawiają na JAKOŚĆ!

Autor:

Aktualizacja: 28.04.2015


Kategoria: BHP i Ergonomia / BHP


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 689 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Przedsiębiorcy stawiają na JAKOŚĆ!

Jakość jest jednym z podstawowych elementów, na które zwracają uwagę zarówno konsumenci jak i przedsiębiorcy. Budowanie wizerunku opierając  się na wysokiej jakości produktu i działania firmy wzbudza zaufanie wśród klientów i kontrahentów.


Obecnie pojęcie jakości jest weryfikowane poprzez spełnianie przez przedsiębiorstwa określonych norm. Jednym z bardziej prestiżowych i międzynarodowych wyznaczników jakości jest wdrożenie i stosowne udokumentowanie systemu zarzadzania jakością ISO 9001. Droga do zdobycia stosownego dokumentu, niesie ze sobą wiele wyzwań i zmian. Jednak przedsiębiorstwo posiadające certyfikat ISO 9001 zyskuje ogrom  korzyści bezpośrednich i pośrednich. Miedzy innymi są to:

  • Minimalizacja ryzyka wykonania złej jakościowo usług lub produktu
  • Poprawa czasu życia produktu
  • Spełnianie wymagań jakościowych światowych koncernów
  • Zwiększenie zaufania wśród konsumentów i kontrahentów,

Systemy zarządzania ISO wprowadzone są w ponad 150 krajach. Oznacza to możliwość standaryzacji zarządzania na rynku międzynarodowym. Obecnie bardzo dużo firm zajmuje się pomocą w wdrażaniu standardów ISO. Proces wprowadzania norm jest siedmiostopniowy. Początkowo przeprowadzany jest audyt wstępny, podczas którego zostaje sporządzona wycena wdrożenia programu. Następnie zostaje opracowana dokumentacja. Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie szkoleń ISO 9001, dzięki którym  kadra kierownicza, personel oraz wewnętrzny specjalista do spraw jakości zyskują niezbędną, profesjonalną wiedzę. Kolejnym etapem jest wdrażania norm ISO poprzez wprowadzenie wcześniej przygotowanej dokumentacji systemu zarzadzania jakością. Po tych kilku krokach odbywa się kolejny audyt, na podstawie którego zostają wprowadzone działania korygujące i zapobiegawcze zgodne z  wprowadzanym standardem. Ostatnim etapem jest uzyskanie certyfikatu systemu zarządzana jakością ISO 9001.

Zdobyć certyfikat można samodzielnie, lub z pomocą wyspecjalizowanych w tym obszarze przedsiębiorstw, prowadzących cały proces. Skorzystanie z pomocy wiąże się z kosztami, jednak zdecydowanie przyspiesza działania, systematyzuje prace i niweluje prawdopodobne błędy. Warto zatem skorzystać z przewodnika po tym procesie.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij