0
głosów
- +

Trzy sposoby na krótkotrwały stres

Autor:

Aktualizacja: 11.03.2015


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 879 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Rozwój cywilizacji powoduje, że bardzo często, nie potrafimy żyć bez stresu. Przenika on każdą sferę: od życia rodzinnego, poprzez zawodowe, dochodząc do uczuciowego.


Jego przejawem jest lęk przed wystąpieniami publicznymi, rozmową z obcą osobą, a czasem nawet prozaicznymi czynnościami potrafi zawładnąć. Poza psuciem nam samopoczucia, stres również wpływa na zdrowie, o czym często zapominamy i czego nie dostrzegamy. Dlatego ważne jest, dbanie o ten aspekt naszego życia, który spowoduje zmniejszenie lub eliminacje stresu.
 

Pierwszą naczelna zasadą jest uśmiech. Nawet gdy zjada nas stres przed tysięczną publicznością, lub Panią w warzywniaku, należy go mieć na swojej twarzy. Uśmiech jest kluczem do ludzkich serc. Gdy wejdziemy uśmiechnięci, w relacje z drugim człowiekiem, on automatycznie obdarzy nas sympatią. Plusem tej zasady jest również fakt, iż nasz organizm również będzie myślał, że jesteśmy zadowoleni, a nie zestresowani. Przy niewielkim stresie, metoda ta jest zbawienna.
 

Drugim sposobem, na stres już trochę poważniejszy, jest ruch. Bieganie, skakanie, fitness i inne, spowodują wydzielanie się endorfin w naszym ciele. Te znów spowodują, że będziemy bardziej zrelaksowani i szczęśliwi. Dodatkowo wyładujemy swoją złą energię, która zamieni się w pozytywniejszą. Ruch jest zbawienny dla zdrowia, również w przypadku stresu.
 

Trzecią sztuczką, która może pomóc w walce ze stresem jest sen. Bardzo często zapominamy o nim. Zdarza się również tak, iż przez stres nie możemy usnąć. Dobrym sposobem jest długa, gorąca kąpiel oraz kadzidła zapachowe. Przyciemnione światło oraz odłączenie się od komputera i telefonu wspomoże zrelaksowanie się. Nie zaszkodzi również lampka wina, jednak warto uważać z alkoholem. Gdy z nim przesadzimy, sprawimy iż następnego dnia będziemy niezdatni do funkcjonowania, co podwoi naszą stresującą sytuację.
 

Stres może być dobry i zły. Niemniej i tak należy go unikać i z nim walczyć, ponieważ długotrwały może siać spustoszenie w organizmie. Ciągłe napięcie w życiu powoduje, iż jesteśmy rozdrażnieni, a to może skutkować, na dłuższą drogę depresją. Ruch, uśmiech oraz dystans, połączone z relaksem, na pewno uchronią Ciebie od stresu.

Inne ciekawy porady znajdziesz tutaj

Lista Tagów: stres, zdenerwowanie, zdrowie

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij