0 głosów

Wiele razy słyszałeś pojęcia takie jak SEM, SEO czy PPC? Dalej jednak do końca nie wiesz z czym tak naprawdę to się je i do czego służy? Dzisiejszy artykuł poświęcam na przybliżenie Ci wiadomości dotyczącej właśnie sfery marketingu internetowego

Img

Powszechnie wiadomo, że Internet stał się świetnym źródłem na przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji. Dlaczegóż więc nie wykorzystać go w celach reklamowych? SEM, czyli Search Engine Marketing, to działania, które wiążą się z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. Swoim zasięgiem obejmuje szereg czynności związanych na przykład z optymalizacją stron www, pozycjonowaniem czy również prowadzeniem kampanii linków. Twego typu zabiegi zbliżają właścicieli serwisów, stron internetowych czy blogów do wypromowania swojej działalności w sieci, wykorzystując do tego możliwości i funkcjonalność wyszukiwarek, stosując odpowiednie taktyki reklamowe. Wyszukiwarki internetowe są swojego rodzaju kanałami komunikacji, zapewniają dotarcie do klienta i dają szerokie spektrum. Mówiąc krótko, dzięki wsparciu SEM możemy zaciekawić internautów swoimi produktami i pozyskać potencjalnych klientów, którzy z chęcią będą korzystać z naszych usług w Internecie.

SEM obecnie jest jedną z najpowszechniejszych form dotarcia do klienta. Posiada szereg różnych narzędzi i metod, których wykorzystanie umożliwia dotarcie do jak najszerszego grona internautów i zaciekawienie ich posiadaną przez nas ofertą. Stosowany marketing w wyszukiwarkach określa się bardzo często za pomocą równania: SEM=SEO+PPC , gdzie SEO oznacza Search Engine Optimalization, a PPC Pay per Click.

SEO, czyli po prostu tak zwane pozycjonowanie za pomocą wyszukiwarek, jest procesem długotrwałym i wymaga nieustannego zaangażowania i wiedzy ze strony właściciela. Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty wyszukiwania i zwiększać ruch na swojej stronie bądź blogu, musimy uzbroić się w cierpliwość i na wyniki wszelkich akcji czekać nawet do kilku tygodni od pojawienia się nowej witryny. Właściciele muszą korzystać z takich zabiegów marketingowych by ich strona pojawiała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwarek. Jednym z takich zabiegów jest na przykład korzystanie ze słów kluczowych. Dzięki temu mamy pewność, że dana fraza, coraz częściej powtarzana, ma szansę być wykorzystana przez internautów i wpisywana w wyszukiwarkę w celu znalezienia interesującego artykułu czy konkretnej tematyki.

Natomiast PPC , jak sama nazwa wskazuje,  są to kampanie, które namawiają do korzystania z linków sponsorowanych pojawiających się na danych witrynach, związanych z określonymi frazami. Takiego rodzaju reklama wyświetla się najczęściej po prawej stronie wyników wyszukiwania lub jako link reklamowy. PPC stanowi bardzo elastyczne narzędzie gdyż umożliwia szybkie uruchomienie kampanii, a także, dzięki stosowaniu fraz kluczowych modeluje wysokość cen za kliknięcie. Korzystanie z linków sponsorowanych, to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Wyróżnia się bowiem wysoką trafnością i szybkością w dotarciu do zainteresowanych klientów, elastycznością, gdyż reklamodawca może dokonać zmian w prowadzonych kampaniach, których efekty są natychmiastowo widoczne, a także odznacza się dużą efektywnością, rozliczenie następuje wyłącznie po przejściu użytkownika na stronę internetową.

Warto korzystać z możliwości jakie daje SEM. Wszystko zależy jednak od środków jakie posiadamy, a także zaangażowania i chęci odniesienia sukcesu. Nic bowiem nie przychodzi w tempie natychmiastowym. Każdy biznes wymaga pielęgnacji, SEM jedynie ułatwia uzyskanie zadowalających efektów.  

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz na moim blogu "Skuteczna Dźwignia Zarobkowa"

 

Licencja: Creative Commons