Wiele razy słyszałeś pojęcia takie jak SEM, SEO czy PPC? Dalej jednak do końca nie wiesz z czym tak naprawdę to się je i do czego służy? Dzisiejszy artykuł poświęcam na przybliżenie Ci wiadomości dotyczącej właśnie sfery marketingu internetowego

Data dodania: 2015-02-14

Wyświetleń: 1713

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena
Pobierz artykul

Licencja: Creative Commons

Wszystko o 'sem' - konkretne informacje

Powszechnie wiadomo, że Internet stał się świetnym źródłem na przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji. Dlaczegóż więc nie wykorzystać go w celach reklamowych? SEM, czyli Search Engine Marketing, to działania, które wiążą się z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. Swoim zasięgiem obejmuje szereg czynności związanych na przykład z optymalizacją stron www, pozycjonowaniem czy również prowadzeniem kampanii linków. Twego typu zabiegi zbliżają właścicieli serwisów, stron internetowych czy blogów do wypromowania swojej działalności w sieci, wykorzystując do tego możliwości i funkcjonalność wyszukiwarek, stosując odpowiednie taktyki reklamowe. Wyszukiwarki internetowe są swojego rodzaju kanałami komunikacji, zapewniają dotarcie do klienta i dają szerokie spektrum. Mówiąc krótko, dzięki wsparciu SEM możemy zaciekawić internautów swoimi produktami i pozyskać potencjalnych klientów, którzy z chęcią będą korzystać z naszych usług w Internecie.

SEM obecnie jest jedną z najpowszechniejszych form dotarcia do klienta. Posiada szereg różnych narzędzi i metod, których wykorzystanie umożliwia dotarcie do jak najszerszego grona internautów i zaciekawienie ich posiadaną przez nas ofertą. Stosowany marketing w wyszukiwarkach określa się bardzo często za pomocą równania: SEM=SEO+PPC , gdzie SEO oznacza Search Engine Optimalization, a PPC Pay per Click.

SEO, czyli po prostu tak zwane pozycjonowanie za pomocą wyszukiwarek, jest procesem długotrwałym i wymaga nieustannego zaangażowania i wiedzy ze strony właściciela. Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty wyszukiwania i zwiększać ruch na swojej stronie bądź blogu, musimy uzbroić się w cierpliwość i na wyniki wszelkich akcji czekać nawet do kilku tygodni od pojawienia się nowej witryny. Właściciele muszą korzystać z takich zabiegów marketingowych by ich strona pojawiała się coraz wyżej w wynikach wyszukiwarek. Jednym z takich zabiegów jest na przykład korzystanie ze słów kluczowych. Dzięki temu mamy pewność, że dana fraza, coraz częściej powtarzana, ma szansę być wykorzystana przez internautów i wpisywana w wyszukiwarkę w celu znalezienia interesującego artykułu czy konkretnej tematyki.

Natomiast PPC , jak sama nazwa wskazuje,  są to kampanie, które namawiają do korzystania z linków sponsorowanych pojawiających się na danych witrynach, związanych z określonymi frazami. Takiego rodzaju reklama wyświetla się najczęściej po prawej stronie wyników wyszukiwania lub jako link reklamowy. PPC stanowi bardzo elastyczne narzędzie gdyż umożliwia szybkie uruchomienie kampanii, a także, dzięki stosowaniu fraz kluczowych modeluje wysokość cen za kliknięcie. Korzystanie z linków sponsorowanych, to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie. Wyróżnia się bowiem wysoką trafnością i szybkością w dotarciu do zainteresowanych klientów, elastycznością, gdyż reklamodawca może dokonać zmian w prowadzonych kampaniach, których efekty są natychmiastowo widoczne, a także odznacza się dużą efektywnością, rozliczenie następuje wyłącznie po przejściu użytkownika na stronę internetową.

Warto korzystać z możliwości jakie daje SEM. Wszystko zależy jednak od środków jakie posiadamy, a także zaangażowania i chęci odniesienia sukcesu. Nic bowiem nie przychodzi w tempie natychmiastowym. Każdy biznes wymaga pielęgnacji, SEM jedynie ułatwia uzyskanie zadowalających efektów.  

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz na moim blogu "Skuteczna Dźwignia Zarobkowa"

 

Licencja: Creative Commons