Po pierwsze, wygląd. Salon fryzjerski musi był ładny, musi być w nim schludnie i przyjemnie dla klienta. Coraz częściej dominuje minimalizm, niż zbędny przyrost formy nad treścią.
Druga istotna rzecz - położenie. Wymagający klienci nie lubią salonów w centrach handlowych ani przy głównych deptakach miast. Zdaniem wykwintnej części klientów, salon powinien znajdować się w takim miejscu, aby można było do niego dojechać z każdej części miasta, a przynajmniej z kilku dzielnic. Nie przy samej głównej ulicy, ale gdzieś w bocznej uliczce, aby zachować ciszę i spokój. Oczywiście powinien być bezpłatny, strzeżony parking, przy samym salonie, aby nie trzeba było parkować na ulicy lub iść daleko do fryzjera. Standardowo, dojazd komunikacją miejską powinien być też bardzo dobry - najlepiej wiele lini z różnych obszarów miasta.
Zniżki, promocje. Każdy lubi dostać jakąś zniżkę, kupon na fitness, czy kompleksowo skorzystać z usług kosmetyczki w tym samym miejscu. Stali klienci winni mieć wiele rabatów, które zachęcać powinny ich do przychodzenia do fryzjera. Klienci lubią konkursy na portalach społecznościowych i często w nich uczestniczą.
Dobry salon obowiązkowo ma kącik dla dzieci. W wielu gabinetach, dzieci mogą zamieszczać swoje dzieła w specjalnej galerii - może to być tablica korkowa. Są salony wyposażone w telewizor z dostępem do internetu (można oglądać filmy animowane albo audycje edukacyjne na Youtube) albo z dostępem do konsoli z grami. Z tej opcji często korzystają mężczyźni, czekający na swe żony lub na strzyżenie.
Solidny zakład fryzjerski zajmuje się kompleksowo klientem. Strzyże zarówno kobiety, mężczyzn oraz dzieci.
Salon fryzjerski dbający o potrzeby osób niepełnosprawnych jest dobrze postrzegany w lokalnej społeczności. Często wystarczy tylko zapewnić dobry wjazd wózkom inwalidzkim. Warto angażować się także w życie społeczne, np. poprzez udział w akcjach charytatywnych.
Dla wygody klientów ważne jest posiadanie terminala płatniczego. Istotny jest darmowy dostęp do internetu (sieć WI-FI), najlepiej bardzo szybki, bez ograniczeń. Klienci powinni mieć możliwość poczytania czegoś w oczekiwaniu na zabieg fryzjerski. Można im zaproponować kawę bądź herbatę, a w zasięgu powinien być cukierek na poczęstunek.
Jest na końcu, ale powinno być na początku. Personel. Wykwalifikowana kadra i miła obsługa to podstawa. Aż nie powinno się o tym pisać.