Rodzaj franczyzy, polegający na tym, że frnczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy swoje know-how, udostępnia asortyment i wiedzę, w jaki sposób należy je sprzedawać. Franczyzobiorca korzystając najczęściej ze wsparcia w zakresie przygotowania punktu handlowego, szkolenia personelu w dziedzinie obsługi klienta i marchandisingu, rozpoczyna sprzedaż pod marką i logiem franczyzodawcy.
- FRANCZYZA USŁUGOWA
Rodzaj franczyzy, w którym franczyzodawca udostępnia franczyzobiorcy know-how w zakresie procedur wykonywania usług. Franczyzobiorca zazwyczaj uzyskuje pomoc przy przygotowaniu wizualizacji punktu, przeszkoleniu personelu w zakresie obsługi klinta, wykonywania usług i promocji. Podobnie jak w przypadku franczyzy dystrybucyjnej franczyzobiorca otwiera punkt pod logiem franczyzodawcy.
- FRANCZYZA PRODUKCYJNA
Rodzaj franczyzy, polegający podobnie jak w dwóch wcześniejszych przypadkach, na udostępnieniu przez franczyzodawce know-how w zakresie procedur technologii franczyzobiorcy. Na podstawie umowy franczyzowej franczyzobiorca może wykonywać produkty o takiej samej charakterystyce, jakości i cechach zewnętrznych jak produkty wytwarzane przez franczyzodawcę, pod warunkiem posługiwania się logiem i oznaczaniem wyrobów znakiem towarowym franczyzodawcy.
- FRANCZYZA MIESZANA
Rodzaj franczyzy, polegający na tym, że franczyzodawca jest producentem, a franczyzobiorca dystrybutorem. Franczyzobiorca, bierze na siebie odpowiedzialność za organizację sieci sprzedaży, bądź punktów w którym produkty franczyzodawcy znajdują zastosowanie.
Tekst: Jankowski P. / Odzież24.pl