Ważne: Informacje na metce powinny być zapisane w języku polskim.
Metka to nie tylko konieczność, ale także skuteczna forma reklamy, dlatego informacje o których pisałem powyżej powinny znaleźć się na odwrocie, a na pierwszej stronie elementy reklamowe, logo, hasło lub inne informacje które chcemy przekazać klientom. Metka informuje, promuje, ale także zwiększa prestiż.
Zrezygnować można z tabeli rozmiarów, jak wiadomo każdy producent stosuje inne jednostki miary, a zamieszczanie błędnych informacji, wzbudzi irytację u kupujących.
Metka kolorystycznie i graficznie powinna nawiązywać, do wszystkich innych materiałów promocyjnych firmy, tak, aby wśród klientów budował się odpowiedni wizerunek marki. Warto zlecić wykonanie metek profesjonalnym agencjom reklamy, w celu uzyskania odpowiednich efektów zarówno informacyjnych, jak i promocyjnych.
W sklepie na metce odzieżowej powinna znajdować się także aktualna cena. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wiążąca dla sprzedawcy oraz konsumenta jest cena widoczna na towarze (metce). "Na wywieszkach podaje się ceny aktualne w momencie oferowania towarów." (par. 3 pkt 2 - Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży z dnia 10 czerwca 2002 r.). Brak respektowania obowiązujących przepisów przez sprzedawcę można zgłosić do UOKiK.
Jak to wygląda w rzeczywistości:
Z raportów Państwowej Inspekcji Handlowej wynika, że w ponad połowie kontrolowanych produktów odzieżowych wykryto nieprawidłowości związane z informacjami na metce.
Podstawy prawne:
USTAWA z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej Rozporzadzenie Rady Ministrów w sprawie bezpieczenstwa i znakowania produktów włókienniczych (Dz.U. Nr 81 poz. 743, Dz.U. z 2005 r. Nr 68, poz. 586)