Pomysłów na biznes jest naprawdę sporo. Kilka osób na świecie postanowiło, że połączą pracę z ich pasją. Tak powstały firmy, które zapewniają rozrywkę milionom osób na całym świecie. Sony, Microsoft i Nintendo to niewątpliwi potentaci na rynku konsol gier wideo.

Data dodania: 2014-11-28

Wyświetleń: 1705

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Konsole i biznes się kręci.

Według kilku źródeł informacji znalezionych w internecie możemy się dowiedzieć, że w Polsce jest ponad 13 mln graczy. Jest to więc pokaźna liczba w skali całego kraju. Wniosek nasuwa się sam. Gry wideo to w naszym kraju popularna forma spędzania wolnego czasu.

Playstation

Azja. Kraj kwitnącej wiśni. Japonia. To tutaj właśnie powstała konsola Sony PlayStation. Nie wiedzieć czemu to właśnie w tej części świata najprężniej rozwijała się subkultura gier wideo. Pierwsza konsola japońskiej korporacji ujrzała światło dzienne w 1994 roku. Co ciekawe przy pracy nad stworzeniem Playstation miała brać udział firma Nintendo. Konflikt interesów pokrzyżował jednak te plany. Sony odniosło niewątpliwie sukces komercyjny. PlayStation jako pierwsza konsola sprzedała się w liczbie 100,000,000 sztuk.

Nintendo 64

Zostajemy na kontynencie Azjatyckim. Po wielu zawirowaniach powstała konsola Nintendo 64. W tamtym okresie był to lepszy sprzęt niż konsola konkurencji zza miedzy. Posiadał jednak jedną istotną wadę. Brak czytnika CD. Gracze nie mogli zagrać w wiele ciekawych gier. 33 miliony sprzedanych egzemplarzy można uznać za mały sukces. W Polsce konsola była jednak produktem niszowym. Pomimo tego Nintendo i tak zasługuje na olbrzymi pomnik. To właśnie firma z siedzibą w Kioto stworzyło Mario Bros.

Xbox

Przenosimy się za ocean. Stany Zjednoczone. Jankesi długo ociągali się ze stworzeniem własnej konsoli. W końcu Bill Gates wydał rozkaz i... machina ruszyła. Droga do stworzenia Xboxa była bardzo długa i niezwykle wyboista. Premiera konsoli okazała się znikomym sukcesem sprzedażowym. Sprzedano 24 miliony konsol. Japończycy okazali się wierni swoim rodzimym producentom sprzętu. Wpływ na to miały również ogromne różnice kulturowe, dzielące USA i Japonię. Xbox wprowadził takie nowości jak wbudowany dysk twardy i port ethernetowy, który zapewnia połączenie sieciowe. Konsola Billa Gates’a miała stać się dzięki temu centrum domowej rozrywki. Microsoft to obecnie największy konkurent Sony.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
1 Ocena