Klikasz i wiesz – to właśnie ze względu na łatwość stosowania, a także niskie koszty i łatwą do sprawdzenia efektywność e-learning na dobre zadomowił się w polskich firmach. Warto jednak nie poprzestawać na klasycznych kursach e-learningowych, ale iść o kilka kroków dalej i wykorzystywać najnowsze trendy. Które z nich dobrze jest wdrożyć w firmie?

Data dodania: 2014-09-08

Wyświetleń: 1068

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

M jak mobile, czyli m-learning

To oczywiste, że ze smartfonów korzystamy nie tylko podczas dzwonienia czy pisania SMS-ów, ale także do celów rozrywkowych czy biznesowych. Pora spojrzeć na te praktyczne urządzenia także jako narzędzia do nauki. Szkolenia m-learningowe, które cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie, to coś więcej niż responsywny e-learning do przeglądania na smartfonie. M-learning to krótkie, atrakcyjne formy szkoleniowe, z których można korzystać w wolnej chwili. Kursy m-learningowe mogą służyć jako uzupełnienie dłuższych kursów czy szkoleń stacjonarnych, jako instruktaże stanowiskowe do korzystania w trakcie pracy czy jako pigułki wiedzy.

Uczenie się też może być social

Wspólne uczenie się to nie tylko pomysł na powtarzanie materiału przed klasówką w szkole. Social learning to coraz silniej obecny w e-learningu trend. Do wspólnego uczenia się mogą być wykorzystywane chociażby ogólnodostępne portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter, aby jednak uniknąć niepotrzebnego rozpraszania uwagi uczestników, lepiej skorzystać z dedykowanych narzędzi. Mogą one służyć do wymiany informacji wśród uczestników, do tworzenia stron opartych na mechanizmie Wiki, baz wiedzy, a także jako fora dyskusyjne. Z komunikatorów pracownicy mogą korzystać w każdej wolnej chwili, a taka edukacja nieformalna sprzyja przyswajaniu wiedzy.

Wygraj sobie wiedzę - grywalizacja w e-learningu

O grywalizacji napisano już wiele, ale nie sposób pominąć tego ważnego trendu w e-learningu. Kursy e-learningowe wykorzystujące mechanizmy grywalizacji znakomicie sprawdzają się jako metoda nauczania dorosłych. Umysł osoby biorącej udział w grze, podejmującej wyzwania i dążącej do zwycięstwa pracuje zupełnie inaczej niż umysł osoby, która tylko czyta informacje i klika w kolejne slajdy. Uczucie przyjemności po wygranym etapie gry sprawia, że łatwiej jest przyswoić przekazywaną w czasie kursu wiedzę. Do szkoleń wykorzystujących elementy grywalizacji łatwiej jest także zmotywować pracowników, bez konieczności stosowania przymusu czy kosztownych nagród.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena