Article Marketing nie kończy się na jednym tekście. Zwykle potrzeba ich kilkanaście do kilkudziesięciu na samym początku. Ponieważ jednak jest to pewna inwestycja, niekoniecznie zresztą najmniejsza, warto umieć precyzyjnie określić, ile tekstów będzie potrzebne.

Data dodania: 2014-05-09

Wyświetleń: 958

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak ustalić ilość potrzebnych tekstów?

Teksty na blog

Na blogu nowe treści powinny pojawiać się codziennie. To będzie oznaczało około 20 artykułów miesięcznie. Jeśli jednak nie masz zbyt wielu czytelników, taka inwestycja będzie trochę na wyrost, więc zdecyduj się na początek na 2-3 artykuły tygodniowo, pod warunkiem, że będą one naprawdę rzeczowe, merytoryczne i warte przeczytania. Taka ilość zapewni zajęcie twoim czytelnikom, da trochę czasu na rozwój dyskusji pod każdym artykułem, a także pozwoli ci przygotować kolejny tekst zgodny z oczekiwaniami internautów.

Teksty na własne zaplecze

Własne zaplecze rozwija się ze zmienną intensywnością. Na początku dodaje się dużo tekstów, a później trochę mniej. Jeśli jednak zaplecze ma charakter w pełni funkcjonalnej witryny, to praca na nim nigdy się nie kończy. Żeby taką stronę w ogóle było po co uruchamiać, potrzebne jest około 20 tekstów. Potem przez jakiś czas warto publikować kolejny co 2-3 dni, aż w sumie liczba tekstów na stronie osiągnie 100. To, co będzie działo się później, zależy już prawie wyłącznie od tego, jaki ruch będzie na stronie – musisz zadowolić swoich czytelników, dostarczając im materiały z odpowiednią częstotliwością.

Cudze strony

Jeśli publikujesz swoje teksty w cudzych serwisach, budując tam swoje rozproszone zaplecze, to musisz zadbać o to, aby w każdym serwisie było kilka do kilkunastu twoich artykułów. Później część możesz zostawić i przestać rozbudowywać, a na innych skupić się bardziej – na tych, które przynoszą najwięcej odwiedzin lub są pod tym względem najbardziej obiecujące. Tam trzeba dodawać nie mniej niż jeden artykuł w tygodniu, a biorąc pod uwagę, że takich stron jest kilka, powinno być to razem od trzech do pięciu tekstów.

O unikaniu szablonów

Wszędzie mówi się, że marketing nie powinien korzystać ze wzorców. Czas i częstotliwość publikacji tekstów jednak tej zasadzie nie podlegają. Duża ilość tekstów publikowanych o zmiennej porze i ze zmienną częstotliwością da gorszy efekt niż rzadziej, ale regularnie publikowane artykuły. Czytelnik musi spodziewać się kolejnego wydania. Unikaj jednak szablonów, jeśli chodzi o treść: niech artykuły będą zaskakujące, ciekawe, inspirujące. Czy opłaca się publikować teksty stale na tych samych stronach? W klasycznym ujęciu SEO – nie. Jeśli jednak spojrzysz na całość z uwzględnieniem liczby odwiedzin generowanych przez konkretne serwisy, może okazać się to rozwiązaniem optymalnym – nie ma sensu budować bazy tekstów tam, skąd i tak nikt nigdy do twojego serwisu nie dotarł. Article Marketing ma być skuteczny – jeśli będziesz ignorował wyniki, to taki nie będzie. Trzeba strategię elastycznie dostosowywać do tego, co dzieje się w sieci, bo tylko wtedy możesz trafić do potencjalnych klientów.

Licencja: Creative Commons