Czy jednak rzeczywiście warto korzystać z usług partnerów zewnętrznych zamiast budować silny zespół własnych przedstawicieli handlowych? Jeśli zadajesz sobie tego typu pytanie, przede wszystkim powinieneś prześledzić korzyści, które Twojej firmie może przynieść wynajem przedstawicieli handlowych. To z pewnością pomoże Ci podjąć właściwą decyzję.
Po pierwsze koszty
Podstawowym powodem, dla którego firmy korzystają z zewnętrznych sił sprzedaży jest redukcja kosztów stałych. Eksperci szacują, że przeciętnie outsourcing sił sprzedaży może pomóc nam obniżyć koszty związane z utrzymaniem działu handlowego o około 30-40%. Przede wszystkim odpadają bowiem koszty stałego zatrudnienia. Odpada także kwestia dość kosztownego procesu rekrutacyjnego (dobór efektywnych przedstawicieli handlowych wcale nie jest bowiem łatwym zadaniem) oraz kosztów związanych ze szkoleniami pracowników. Przedsiębiorcy zwracają również uwagę na to, że zewnętrzne siły sprzedaży zmniejszają także koszty stałe związane na przykład z utrzymaniem powierzchni magazynowej oraz transportem (firmy outsourcingowe działają bowiem na szeroką skalę – dzięki temu mogą na przykład łączyć trasy przedstawicieli dla kilku firm itp.).
Po drugie doświadczenie
W sprzedaży liczą się przede wszystkim kontakty, doskonała znajomość rynku, umiejętności negocjacyjne, sztuka właściwej rozmowy z klientem. Tego typu umiejętności wymagają specjalistycznej wiedzy oraz praktyki. Firmy outsourcingowe oferujące wynajem przedstawicieli handlowych posiadają doświadczony zespół. Na bieżąco inwestują również w szkolenia z zakresu technik negocjacyjnych, komunikacji werbalnej, mowy ciała podczas rozmowy. Dzięki temu pracownicy są specjalistami w swojej branży i do perfekcji mają opanowaną umiejętność aktywnej sprzedaży. Przedsiębiorstwa decydujące się na zewnętrzne siły sprzedaży automatycznie mogą więc wykorzystać unikalną wiedzę przedstawicieli pracujących w terenie. Firmy outsourcingowe zapewnią im również doradztwo podczas planowania sprzedaży, podnoszenia efektywności działań oraz wyboru poszczególnych klientów.
Po trzecie specjalizacja
Skorzystanie z usługi jaką jest outsourcing sił sprzedaży ma jeszcze jedną zaletę, której nie warto ignorować. Pozwala skupić się na własnej specjalizacji – rozwijać kluczowe działy i inwestować w wykwalifikowany personel do zadań podstawowych.