Jak wybrać odpowiednich ludzi od PR, by materiały prasowe, strategia komunikacji czy reakcje w sytuacjach kryzysowych były na odpowiednim poziomie?
Czym należy się kierować wybierając agencję public relations?
Poszukiwania należy rozpocząć od solidnego rekonesansu w branży. Nie każda agencja będzie miała doświadczenie w prowadzeniu marki takiej jak nasza. Niektóre z nich specjalizują się tylko w wąskich dziedzinach gospodarki np. w branży medycznej. Kierując swoje zapytania do konkretnych firm zwróćmy uwagę na ich doświadczenie i portfolio. To właśnie te miejsca powiedzą nam w jaki sposób pracuje dana agencja, jakich miała klientów i jakimi sukcesami może pochwalić się w branży. Na podstawie pomysłów oraz ich realizacji będziemy mogli ocenić, czy profil danej firmy pasuje do charakteru naszej działalności. Rezultat końcowy, czyli sposób w jaki specjaliści ds. PR wprowadzili swoje idee w życie również ma kolosalne znaczenie. Nie wystarczy bowiem wymyślić ciekawą ścieżkę mediową, sztuką jest jej precyzyjne zrealizowanie. Przeglądając propozycje różnych agencji poprośmy także o referencje od byłych klientów. Warto zapytać także o przygotowanie wstępnej oferty, która pozwoli rozeznać się w cenach za konkretne usługi. Obierając konkretny kurs dla swojej marki nie można zmieniać agencji co kilka miesięcy. Zbudowanie pozytywnego wizerunku zajmuje miesiące lub nawet lata, dlatego tak ważne jest trzymanie się jednej strategii i precyzyjne wypełnianie poszczególnych jej elementów. Dodatkowym plusem agencji będzie jej kompleksowość. Jeżeli oprócz budowy wizerunku zajmuje się ona działaniami kreatywnymi (przygotowanie materiałów graficznych czy eventów) możemy dopisać dodatkowy plus na jej karcie. Nie tylko ograniczy nam to trudności w szukaniu podwykonawców, ale może także zagwarantować korzystne upusty lub rabaty na inne działania marketingowe.
Klucz do sukcesu
Tylko określenie dokładnych celów firmy oraz dobranie do ich realizacji odpowiedniego partnera zagwarantuje nam sukces oraz oczekiwane rezultaty. Agencja PR powinna znać dobre i złe strony reprezentowanej przez siebie firmy oraz rozumieć jej potrzeby. Zyskując takiego partnera możemy być pewni, że wizerunek marki nie będzie zagrożony.