W dzisiejszych czasach zakładając własny biznes nie można już ograniczać się tylko do rynku lokalnego, ponieważ ma on to do siebie, że jest niezwykle ograniczony. Otwierając własną firmę trzeba myśleć o jej odpowiednim zareklamowaniu, tak by klienci w ogóle wiedzieli o naszym istnieniu.

Data dodania: 2014-03-04

Wyświetleń: 2163

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama w nowoczesnej firmie

Jak zacząć? Co zrobić, jaką formę reklamy zastosować? Jakie poczynić kroki?  Na rynku istnieje wiele form reklamy, od reklamy pocztowej zaczynając, na wywiadzie telefonicznym kończąc. Reklama internetowa jest jednak jedną z najbardziej efektywnych, dzięki czemu przy relatywnie niedużym nakładzie pieniężnym możemy zdobyć szerszą rzeszę odbiorców niż kosztowna reklama tradycyjna. Jakie rodzaje reklam w internecie możemy wyróżnić?

 Jedną z najczęściej stosowanych form reklamy internetowej są strony WWW, będące odpowiednikiem folderu reklamowego. Stworzenie strony internetowej najlepiej zlecić profesjonalnej firmie, która wykorzystując swoje doświadczenie wykona swoją pracę zgodnie z najnowszymi standardami i trendami. Plusami tego typu reklamy jest to, iż posiadają one dużo atrakcyjniejszy wygląd, mogąc przyjąć nieograniczony rozmiar, dzięki czemu istnieje o wiele łatwiejsza droga w znajdowaniu interesujących nas informacji. Tego typu reklama nie ma ograniczeń co do tekstu oraz grafiki internetowej.

W końcu mamy swoje własne www, co dalej? Musimy wybrać w jaki sposób chcemy się zareklamować w sieci. Jedną z najprostszych jest banner, czyli podłużny moduł graficzny najczęściej przyjmujący wielkość 450x50 pikseli. Inną formą są odnośniki, czyli krótkie informacje tekstowe - po kliknięciu na nie zostaniemy automatycznie przeniesieni na reklamowaną stronę internetową danej firmy.          Możemy również skorzystać z reklamy w wyszukiwarkach typu PPC (Pay Per Click), czyli „płać za kliknięcie”, która jest skutecznym sposobem na ściągnięcie potencjalnych klientów na naszą stronę internetową. Podobne efekty przynosi także SEO (Search Engine Optimization), czyli nic innego jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, dzięki czemu przypuszczalny nabywca wpisując w wyszukiwarce frazę określającą nasz produkt, szybko trafi na nasze www, a nie konkurencji.

Innym sposobem reklamowania w sieci jest email marketing polegający na przekazaniu informacji o naszej usłudze lub produkcie konsumentowi, poprzez skrzynkę poczty elektronicznej. Dużym plusem tego typu reklamy jest to, iż w jednym emailu możemy przekazać sporo treści popartych zdjęciami, linkami oraz informacjami. Kolejna forma promowania naszych artykułów to media społecznościowe. W Polsce jak i na całym świecie rozwijają się one w zatrważającym tempie. Dzisiaj jeżeli firma chce zaistnieć w świadomości klientów, musi aktywnie udzielać się na portalach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, You Tube to najpopularniejsze media społecznościowe, mające miliony użytkowników, dokonujących setek milionów wpisów. Jest to kopalnia wiedzy na temat ich hobby, zainteresowań, pragnień i opinii. Możemy to wykorzystać aby dotrzeć do jeszcze większej rzeszy klientów, przy okazji podtrzymując z nimi „bliższe” relacje, co na pewno docenią, dzięki czemu będziemy mogli pomnożyć nasze zyski.

Form reklamy internetowej jest sporo, które będą odpowiednie dla Twojej firmy? SEO, PPC, media społecznościowe, a może wszystkie razem? Co wybrać? Pamiętajmy, że firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych, bardzo często zajmują się również doradzaniem w marketingu internetowym.

Reasumując, nowoczesną reklamę powinna posiadać każda szanująca się na rynku firma. Dzięki niej zwiększy swoje zyski, przy niskim koszcie, możliwości prowadzenia statystyk oraz multimedialnemu charakterowi przekazu. Należy także pamiętać, że poprzez stale rozwijające się technologie reklama internetowa przejmuje dominium nad innymi formami reklamy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena