Jest kilkanaście bardzo dobrych sposobów na budowanie listy kontaktowej. Najwyższą skutecznością jednak wcale nie charakteryzują się te najbardziej wysublimowane. Siła tkwi w prostocie – te sposoby na budowę listy mailingowej, które zajmują najmniej czasu i angażują najmniej środków, często są sposobami najlepszymi. 

Data dodania: 2014-02-19

Wyświetleń: 992

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na pierwszym miejscu znajduje się zdecydowanie proste umieszczenie formularza zapisu w nagłówkowej części strony.

Dla nikogo, kto zajmuje się marketingiem internetowym, nie jest tajemnicą, że najlepiej widocznym i najczęściej oglądanym obszarem na stronie internetowej jest jej nagłówek (i dodatkowo góra lewego panelu bocznego). Jest więc spora szansa, że jeśli właśnie tam znajdzie się formularz pozwalający na dopisanie do listy kontaktowej kolejnego użytkownika, to będzie on często wykorzystywany.

Idźmy dalej – formularz wszak formularzowi nierówny. Chodzi o to, aby użytkownika od razu przekierować do właściwej listy, dostarczyć mu wiadomość powitalną i wszystko to, co od początku wiedzieć powinien. Dlatego też najskuteczniejszym i najlepszym sposobem na załatwienie tego wszystkiego za jednym zamachem jest użycie formularza zapisu dostarczanego przez autoresponder.

W prawym górnym rogu strony często znajduje się pole wyszukiwania. W takim przypadku oczywiście należy zrezygnować z umieszczania tam pola zapisu (chyba że przesuniesz wyszukiwarkę niżej, na przykład do góry prawego panelu). Jeśli nie masz miejsca w części nagłówkowej, pamiętaj o umieszczeniu formularza do zapisu jak najwyżej w którymś z bocznych paneli.

Bezwzględnie musisz ułożyć wszystkie elementy tak, aby formularz zapisu znajdował się powyżej zagięcia, czyli linii paginacji, a więc w taki sposób, aby każdy użytkownik widział ten formularz od razu, bez konieczności przewijania strony. Zwróć uwagę na to, że nie wszystkie urządzenia będą wyświetlały taką samą ilość treści – sprawdź wygląd i funkcjonowanie formularza także na tabletach i smartfonach. Co prawda na razie urządzenia mobilne nie generują wielkiego ruchu, ale tendencja wzrostowa jest bardzo wyraźna.

Formularz zapisu powinien być dobrze widoczny – jest to nie tylko kwestia lokalizacji, ale także kolorystyki i stylistyki. Musisz zadbać o to, aby formularz był dobrze widoczny, ale pasował do konwencji kolorystycznej i nie sprawiał wrażenia „elementu obcego” na stronie. Jeśli stylistyka formularza będzie znacząco odbiegała od stylu strony, to możesz nie osiągnąć wysokiej skuteczności nawet wtedy, kiedy formularz zostanie umieszczony we właściwym miejscu.

Wszystkie popularne CMS-y (Wordpress, Joomla!, Drupal) dają możliwość osadzenia dowolnego kodu HTML w wybranym miejscu strony. Gdyby jednak okazało się, że z jakichś względów nie możesz odpowiednio umieścić w swoim szablonie formularza zapisu do listy, musisz szablon zmienić lub zmodyfikować – wiele osób decyduje się na umieszczenie formularza zapisów w stopce strony, ale w takim miejscu jego skuteczność jest praktycznie zerowa.

Nawet jeśli zapisze się jedna osoba na sto, kiedy formularz znajduje się w nagłówku, to przesunięcie go do stopki spowoduje spadek skuteczności nawet o dwa rzędy wielkości! Na taką stratę nie możesz sobie pozwolić za żadną cenę.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz dotycząca formularzy: upewnij się, że są one widoczne przy włączonych dodatkach blokujących reklamy i że właściwie funkcjonują, czyli pozwalają zapisać się na listę także z urządzeń innych niż klasyczne komputery. Jeśli jest inaczej – musisz zapewnić użytkownikom alternatywny, wygodny sposób zapisu na listę.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena