Wiele osób zaczyna własny biznes w domu, ale mało kto osiąga sukces. Powodów jest naprawdę wiele, ale najpowszechniejszym jest próba sprzedaży produktu, którego nikt nie szuka. Brzmi to co najmniej dziwnie, ale tak właśnie jest.

Data dodania: 2014-08-18

Wyświetleń: 1264

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Produkt dla klienta, a nie klient dla produktu

Podstawowa zasada skutecznego biznesu to tworzenie produktów, które są poszukiwane. To chyba oczywiste, prawda? Nowoczesny marketing skupia się na uświadamianiu klientom ich potrzeb lub – jeśli wolisz – wmawianiu, że klient potrzebuje jakiegoś produktu, choć sam sobie z tego nie zdaje sprawy.

I tutaj pojawia się pytanie: po co tak kombinować? Setki tysięcy internautów zadają pytania, szukają odpowiedzi i konkretnych usług lub produktów.

Po co wymyślać nowe i prowadzić kosztowną kampanię, której jedynym celem jest wmówienie komuś, czego potrzebuje, skoro można szybciej, taniej i skuteczniej zaspokoić już zgłoszone potrzeby? Tego właśnie należy się trzymać.

 

Dwa sprawdzone modele

W przypadku e-biznesu można rozwinąć działalność praktycznie w dowolnym kierunku, ale doświadczenie pokazuje, że dwa typy produktów są szczególnie dobrze przyjmowane na rynku. Po pierwsze więc chodzi o informacje. Poradniki, kursy, różnego rodzaju szkolenia to produkty, które zawsze sprzedają się świetnie. Drugi model to marketing partnerski.

 

Infoprodukt czy program partnerski

Masz dylemat, jak zarabiać przez internet? Wybierz jedną z dwóch najskuteczniejszych metod. Na początek zastanów się, czy jesteś w stanie stworzyć jakikolwiek produkt informacyjny.

To dość skomplikowane zadanie, bo musisz mieć już spore umiejętności lub wiedzę, za które inni byliby skłonni zapłacić, a do tego musisz już mieć opanowane przynajmniej podstawowe techniki sprzedaży, jeśli chcesz naprawdę dobrze zarobić. Jeżeli wątpisz, że Ci się uda, wybierz marketing partnerski.

Programy partnerskie w praktyce nie są trudne, ale musisz o nich wiedzieć kilka rzeczy.

Haczyki partnerskie

Wiele osób – głównie tych, które w programach partnerskich nigdy nie uczestniczyły – przedstawia je jako banalnie proste źródło olbrzymich zarobków. W obu przypadkach to spora przesada: banalnie proste na pewno nie są. Tak samo musisz się uczyć, musisz poznawać techniki sprzedaży, nauczyć się cech wyróżniających Twój produkt, musisz umieć o nim opowiadać.

Co do wysokości zarobków – teoretycznie są naprawdę imponujące, ale to teoria. W praktyce bywa z tym różnie, bo walka o klienta bywa bardzo zacięta, a przecież nawet najprostszy e-biznes generuje jakieś dodatkowe koszty, dlatego, zanim zarobisz, musisz trochę zainwestować.

 

Dlaczego tak?

Co łączy produkty z marketingu partnerskiego i infoprodukty? Przede wszystkim fakt, że nie trzeba ich fizycznie magazynować u siebie (a infoproduktów wcale i nigdzie). To powoduje obniżenie kosztów prowadzenia działalności, a dodatkowo daje Ci większą swobodę działania.

Możesz produkty takie sprzedawać w sposób całkowicie zautomatyzowany, niezależnie od pory doby, przez 365 dni w roku. Nawet wypłaty mogą być realizowane automatycznie. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć dobrą strategię. Może i nie jest to łatwe, ale na pewno prostsze niż prowadzenie tradycyjnego biznesu.

Wszystko bowiem rozbija się często o brakujący czas – e-biznes pozwala na oszczędzenie cennych godzin i dni. Rzecz jasna pracy i tak zawsze będzie sporo, bo biznes polega na ciągłym usprawnianiu elementów działających i eliminacji zbędnych, a ta praca po prostu nie ma końca, ale i tak na pewno będzie Ci łatwiej, niż tym, którzy zdecydowali się na prowadzenie biznesu w formie tradycyjnej. 

Sam wybierz, jak Ci wygodniej: swobodnie z domu, czy w określonych godzinach, dzień w dzień do emerytury w jakimś ciasnym biurze.

 

Licencja: Creative Commons
1 Ocena