Kiedyś sformułowane takie cechy biznesu idealnego: minimalna inwestycja początkowa, niskie koszty stałe, produkt dla wielkiej liczby odbiorców, stałe zapotrzebowanie na produkt, produkt trudny do skopiowania, nieograniczony potencjał rozwoju, biznes ponad-koniunkturalny, biznes gotówkowy, biznes niezależny od miejsca pobytu, biznes przynoszący dochód pasywny, biznes dziedziczny, biznes dający wyzwanie intelektualne i emocjonalne.
Czy z czymś te cechy się nie kojarzą? A z czym Tobie kojarzą te cechy biznesu idealnego? Ja mam swój typ: to połączenie programu partnerskiego z MLM. Przyjrzyjmy się czy spełniają one wyżej podane wymogi:
Minimalna inwestycja początkowa – nie musi być jej wcale albo jest minimalna, w zależności od oferowanego produktu.
Niskie koszty stałe – nie trzeba zakładać firmy i ponosić związanych z tym kosztów.
Produkt dla wielkiej liczby odbiorców – w programach partnerskich i mlm-ach które znam, produkty nie są oferowane dla jakiejś niszy, tylko dla dużych grup.
Stałe zapotrzebowanie na produkt – są to produkty, które się wyczerpują, a więc trzeba kupować kolejne, albo produkty, które oferowane są w abonamencie, jak np. hosting stron.
Produkt trudny do skopiowania – mlm-y stosują własne, oryginalne składniki i receptury sprzedawanych produktów, również oferowane usługi zawsze wyróżniają się czymś, czego nie ma konkurencja.
Nieograniczony potencjał rozwoju – jak mawiają, codziennie rodzi się nowy klient, ale również produkt można w nieskończoność doskonalić.
Biznes ponad-koniunkturalny – o mlm-ach i programach partnerskich mawia się, że są kryzysoodporne i to właśnie sprawdziło się w czasie ostatniego kryzysu światowej gospodarki.
Biznes gotówkowy – w tym biznesie nie ma zatorów płacowych, niezapłaconych faktur itp.
Biznes niezależny od miejsca pobytu – można działać w każdym zakątku świata, a nawet na bezludnej wyspie, wystarczy mieć komputer.
Biznes przynoszący dochód pasywny – w pewnym momencie człowiek orientuje się, że cały system działa i zarabia na niego bez jego udziału. I to jest dochód pasywny.
Biznes dziedziczny – tego typu biznes można scedować na dzieci, współmałżonków, a nawet osoby obce.
Biznes dający wyzwanie intelektualne i emocjonalne – ciągły rozwój, zdobywanie nowych doświadczeń, poznawanie nowych osób, uczenie się marketingu zapewniają ciągłe wyzwania intelektualne i emocjonalne.
To właśnie połączenie mlm i programu partnerskiego spełnia te wszystkie wymogi. I tak sobie myślę, że jeszcze chyba niewiele osób wie albo wie, ale nie chce prowadzić takiego swojego biznesu bez biznesu.