0
głosów
- +

Jak zmotywować się do rzucania palenia?

Autor:

Aktualizacja: 11.09.2013


Kategoria: Psychologia / Uzależnienia i współuzależnienia


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1411 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Jak zmotywować się do rzucania palenia?

Podstawą w walce z nałogiem jest odpowiednia motywacja. Odrzucenie papierosów wymaga wiele pracy nad sobą oraz wsparcia otoczenia. Postawienie przed sobą odpowiednich celów pomoże przetrwać początkowe - najtrudniejsze dni bez nikotyny. Nie trzeba wcale korzystać ze środków łagodzących głód palenia, które są niezwykle drogie.


Plan rzucania

Decyzja o odstawieniu papierosów musi zostać dokładnie przemyślana. Rzucanie palenia bez przygotowanego planu nie ma większego sensu. Pierwsze dni bez palenia są wielkim wyzwaniem, a w kryzysowych momentach najlepiej sięgać po sprawdzone i zaplanowane rozwiązania. Pozbycie się szkodliwego nałogu będzie dużo łatwiejsze, jeśli przekonamy się, że jest to dla nas rzeczywiście najlepsza droga. Wtedy możemy przejść do poszukiwania porad jak rzucić palenie. W innych przypadkach szybko stracimy zapał i zapewne powrócimy do wyniszczającego palenia tytoniu. Odstawianie papierosów dla małżonka, bliskich czy szefa nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dużo lepiej odpowiedzieć sobie na pytania, co da nam pozbycie się nałogu.

Korzyści z rzucania

Zaleca się przygotowanie listy zysków i strat. Trzeba na niej umieścić wszystkie rzeczy, które zawdzięczamy papierosom lub przez nie tracimy. Pozwoli to przekonać się, że rzucanie palenia ma sens. Musimy zmierzyć się z naszą psychiką i nabytymi przez wszystkie lata palenia przyzwyczajeniami. Trzeba zachować przygotowaną listę, ponieważ już po pierwszym dniu niepalenia będziemy starali znaleźć się wymówki, mające przekonać nas do ponownego palenia. Warto porozmawiać z najbliższymi i zapytać ich jak postrzegają nasze palenie. Zdanie rodziny czy partnera jest bardzo ważne i z pewnością pozwoli nam dojrzeć do odpowiedniej decyzji. Nie warto przejmować się zdaniem innych palaczy na temat rzucania. Każdy z nich zazwyczaj twierdzi, że wie jak rzucić palenie, ale nie chce tego robić z miłości do papierosów. To oczywiście kłamstwo mające na celu wytłumaczenie się przed samym sobą z szkodliwego nałogu.

Indywidualne planowanie

Rzucanie palenie jest indywidualną sprawą każdego człowieka. Nie ma złotego środka gwarantującego pozbycie się szkodliwego przyzwyczajenia. Podstawą jest poznanie swojego organizmu oraz psychiki. Warto stale szukać inspiracji do rzucenia papierosów i rozmawiać na ten temat z innymi osobami. Odstawienie nikotyny może być dużo prostsze niż to się wszystkim wydaje. Wystarczy jedynie zapomnieć o rozpowszechnianych mitach i uświadomić sobie, że to zadanie wymagające ciężkiej pracy nad sobą. 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij