Jednakże wraz z rozrostem sieci sklepów coraz bardziej zauważalny stał się problem konkurencji. Ponieważ nierzadko sklep z logo Netto stoi tuż przy Lidlu a Biedronka w pobliżu Tesco itd. każda z sieci musi czymś zabłysnąć. Jednym ze sposobów walki o klienta stały się gazetki promocyjne. Dziś każda licząca się sieć handlowa posiada własny tygodnik, w którym dokładnie wskazuje produkty objęte specjalną promocyjną ceną.
Gazetki te dodatkowo zapowiadają atrakcje, które spotkają każdego klienta w sklepie np. Tesco oferuje produkty, które pozwalają na zdobycie dodatkowych punktów w prowadzonym przez tę sieć programie lojalnościowym. Lidl natomiast postawił na znanych kucharzy, którzy w każdym kolejnym numerze podają nowe, niezwykle oryginalne przepisy na dania, które można wykonać z dostępnych w tym sklepie produktów. Trzeba tu oczywiście podkreślić fakt, że produkty konieczne do wykonania wybranej potrawy, akurat są w promocyjnych cenach.
Zupełnie w innym kierunku poszła natomiast Biedronka. Gazetka promocyjna, która ukazuje się z jej logo jest „ekologiczna”, o czym informuje napis na ostatniej stronie, ale to nie jedyna cecha, która ją wyróżnia. Kolejnym niewątpliwym atutem tej gazetki jest jej tematyczność. Każdy kolejny numer przypisany jest do określonej tematyki, tak więc w jednym tygodniu promocyjne ceny obejmują „wszystko do kuchni”, kiedy indziej są to „produkty dla kobiet” a jeszcze w innym „sprzęt dla sportowców”. Wartym podkreślenia jest również fakt, iż gazetka drukowana dla Biedronki jest bardzo estetycznie wykonana, czym z pewnością różni się od większości gazetek sklepowych.