0
głosów
- +

ISO 9001 certyfikat

Autor:

Aktualizacja: 21.12.2012


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 775 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

ISO 9001 jest systemem zarządzania jakością, a jego wdrożenie umożliwia otrzymanie międzynarodowego certyfikatu, potwierdzającego zgodność firmy z najwyższymi wymaganiami względem jakości usług i oferowanych wyrobów.


ISO 9001

ISO 9001:2009 to międzynarodowy System Zarządzania Jakością, zawierający wymagania służące rozpoznaniu potrzeb klienta i jego oczekiwań względem danego produktu czy usługi. ISO 9001 zawiera także wymagania odnośnie planowania i zarządzania jakością, dokumentacji systemu oraz  kontroli i doskonalenie systemu zarządzania.

Wymagania Systemu ISO 9001 uwzględniają i są zgodne z ośmioma zasadami jakości. Są to:

- nastawienie na wymagania klienta

- zaangażowanie kierownictwa

- zaangażowanie wszystkich pracowników

- wysoka jakość realizowanych procesów

- odpowiednie zarządzanie procesami

- ciągłe doskonalenie Systemu

- podejmowanie decyzji analizie wszystkich dostępnych danych

- tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami

Wdrożenie Systemu ISO 9001 polega na opracowaniu kompletnej dokumentacji, zgodnej z wymaganiami normy oraz niezbędnej do uzyskania certyfikatu ISO 9001 . Stworzenie prawidłowej dokumentacji służy prawidłowemu działaniu oraz nadzorowaniu wymagań ISO 9001. Na dokumentację systemu zarządzania jakością ISO 9001 składają się:

- Księga Jakości,

- Polityka Jakości,

- Cele dotyczące jakości,

- Procedury i Instrukcje oraz Zapisy.

Cele i korzyści posiadania prawidłowej dokumentacji Systemu Zarządzania Jakością:

- prawidłowe opisanie SZJ

- lepsze zrozumienie wzajemnych zależności i powiązań z dostawcami

- komunikowanie pracownikom zobowiązania kierownictwa w odniesieniu do jakości

- zapewnienie wzajemnego zrozumienia między pracownikami a kierownictwem

- możliwość uzyskania certyfikatu ISO 9001, a to umożliwia rozszerzenie działalności firmy oraz wzrost jej konkurencyjności na międzynarodowych rynkach.

Wszystkie normy ISO, w tym także ISO 9001 zostały opracowane na zasadzie Ciągłego Doskonalenia Systemu, zwanej Kołem Deminga, która opiera się na czterech podstawowych założeniach:

PLANUJ – WYKONAJ - SPRAWDŹ - POPRAW

Po spełnieniu wszystkich wymagań zawartych w normie ISO 9001, dana organizacja może ubiegać się o przeprowadzenie audytu certyfikującego, a po jego pozytywnym przejściu- o wydanie certyfikatu ISO 9001.

Wdrożenie systemu ISO 9001 nie tylko umożliwia otrzymanie międzynarodowego certyfikatu. Zgodność danej firmy z wymaganiami jakościowymi ISO 9001 wiąże się także ze zwiększeniem sprzedaży produkowanych wyrobów i świadczonych usług oraz wzrostem wydajności i efektywności działań danej firmy. 

DJB Doradztwo

www.djb-doradztwo.pl


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij