-1 głosów

Tak jak to się zwykle dzieje, zespół weselny także oceniamy na podstawie pierwszego wrażenia. Jeśli muzycy budzą naszą sympatię, nie odstraszają nieczystym dźwiękiem, prawdopodobnie będziemy nastawieni do nich pozytywnie i zaprosimy ich na własne wesele. Co jednak, jeśli kapela weselna oceniana jest po stronie internetowej?

Podstawą oceny zespołu muzycznego w internecie okazują się być dwa czynniki: wygląd, grafika i funkcjonalność strony oraz zamieszczone próbki utworów. Strona internetowa powinna zatrzymać potencjalnego klienta na jak najdłuższy czas. Można to osiągnąć umieszczając na niej unikalne, ciekawe teksty przydatne dla jej czytelnika. Grafika również ma znaczenie. O wiele bardziej spodoba nam się strona przygotowana przez profesjonalnego grafika niż przez amatora. Powinny być zachowane proporcje poszczególnych elementów strony, dobrana spójna kolorystyka oraz zadbane czcionki i funkcjonalne menu. Nawigacja strony powinna być prosta, intuicyjna.


A co z próbkami utworów? Zespół muzyczny może rozwiązać ten problem na dwa sposoby: skorzystać z możliwości zamieszczenia fragmentów filmów z weseli lub udostępnić nagrania z profesjonalnego studio. Ta druga opcja wiąże się oczywiście z wydatkiem tym wyższym, im gorzej zespół weselny radzi sobie na scenie. Jeśli wokaliści śpiewają czysto i rytmicznie, a muzycy sprawnie grają na swoich instrumentach, obędzie się bez dodatkowej pracy realizatora, a co za tym idzie nadwyżkowych kosztów. Jakość dźwięku na nagraniu studyjnym jest perfekcyjna, o niebo lepsza od amatorskiego nagrania podczas wesela. To robi wrażenie na potencjalnych klientach. Przede wszystkim mogą oni dokładnie wsłuchać się w wykonanie piosenki: docenić barwę głosu wykonawcy, czystość brzmienia i spójność wokalu z instrumentami.


Jeśli zespół weselny to Twój sposób na życie, pamiętaj o jego wizerunku. Liczy się nie tylko to, jak gracie, ale też to, jak widzą was potencjalni klienci. Z psychologicznego punktu widzenia szczery uśmiech i wzbudzenie sympatii zagwarantują wam lepszą pozycję wyjściową w rozmowach z klientami. Poprawna konstrukcja strony internetowej i profesjonalne próbki waszych możliwości również składają się na pozytywny wizerunek zespołu weselnego. Nie możecie o tym zapominać.

Licencja: Creative Commons