1. Zabezpieczenie danych i szyfrowanie połączeń
W modelu SaaS wszystkie połączenia są szyfrowane, a dane dodatkowo są zabezpieczone przed kopiowaniem, przesyłaniem czy drukowaniem. Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym bezpieczeństwo jest możliwość ograniczenia dostępu do oprogramowania zgodnie z systemem przydzielania uprawnień w Twojej firmie.
2. Brak ryzyka włamania
Data center wyposażone są w specjalistyczny system kontroli dostępu, dzięki któremu nikt niepowołany nie ma możliwości wejścia na teren serwerowni, w której przechowywane są dane Twojej firmy. Ponadto system monitoringu oraz detekcji uszkodzeń sprawiają, że każda awaria lub próba włamania są automatycznie namierzane, a zagrożenia – niwelowane.
3. Zabezpieczenia przed wypadkami losowymi
Urządzenia serwerowe wyposażone są w systemy gaśnicze oraz regulujące temperaturę. Dzięki temu dane są bezpieczne nawet w przypadku ewentualnych pożarów czy innych wypadków losowych.
4. Pełna redundancja
Serwery i inne urządzenia w data center są w pełni redundantne, co oznacza, że w razie awarii lub przerw w zasilaniu części serwerowni, jej zadania są automatycznie przejmowane przez urządzenia zastępcze. Dzięki temu usługi są zawsze dostępne, a dane bezpieczne.
5. Back-up
Model SaaS niweluje zagrożenie utraty danych. Wszystkie informacje są przechowywane przynajmniej w dwóch niezależnych miejscach, co sprawia, że w dowolnej chwili można je odtworzyć.
6. Stała opieka ekspertów
Nad bezpieczeństwem danych czuwają wykwalifikowani administratorzy, którzy bezustannie monitorują najważniejsze parametry systemów i podejmują niezwłoczną akcję w przypadku zaobserwowania jakichkolwiek anomalii.
7. Zabezpieczenia wkalkulowane w koszty
W stałą opłatę abonamentową za korzystanie z oprogramowania w modelu SaaS wkalkulowane są wszystkie rozwiązania gwarantujące dostęp do usług, bezpieczeństwo danych, ochronę przed wirusami, archiwizację oraz obsługę ekspertów. Oznacza to, że przedsiębiorca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, a odpowiedzialność za zagwarantowanie prawidłowego działania systemu leży po stronie dostawcy usługi.